První zpráva o vlastním hodnocení byla ve škole zpracována ve školním roce 2006/2007. Nebylo proto možno navazovat na závěry předchozího hodnocení, ani kontrolovat jejich dlouhodobý vývojový trend. První zpráva tedy posloužila především k zachycení současného stavu. Na dvaceti šesti stranách rozpracovává vzdělávací oblasti do podoblastí, např. pro oblast Průběh vzdělávání jsou to:
- Vzdělávací program
- Organizace výchovně-vzdělávacího procesu
- Vyučovací formy a metody
- Interakce a komunikace
- Hodnocení žáků
Každá podoblast je analyzována na základě dostupných informací – dotazníky pro učitele, rodiče, žáky, testy Kalibro, hospitační činnost, sebehodnocení učitelů, žáků, vedení školy, skupinové diskuse. Na závěr vyhodnocení každé podoblasti jsou formulovány „závěry a konkrétní cíle“ ke zlepšení. V některých případech jsou cíle formulovány v obecné rovině, takže není zcela jasné, jak se bude identifikovat, zda jich bylo dosaženo, např. rozvoj komunikativních schopností v cizím jazyce nebo působit preventivně proti drogám, násilí a šikaně. Za velmi přínosné považujeme, že jsou popsány jak klady, tak nedostatky.