Dlouhodobý cíl, kam škola směřuje, je vyjádřen ve školním vzdělávacím programu „Škola pro všechny“. Z tohoto cíle vycházejí i dlouhodobé cíle autoevaluace školy.
Samozřejmě při přípravě plánu vlastního hodnocení školy bylo třeba cíle specifikovat do dílčích cílů, aby bylo možné formulovat kritéria a indikátory. Jejich formulace byla společně navržena a konzultována s pedagogickými pracovníky školy pod vedením ředitelky školy – po konzultaci s odborníky, kteří se školou spolupracovali v rámci projektu Cesta ke kvalitě. Hlavní inspirací byly příklady autorky Jany Vašťatkové z knihy Úvod do autoevaluace školy.
Cíl: „Naše škola se stane místem pro všechny“
Dílčí cíle:
Rodiče jsou přirozenou součástí školního života
Učitelé poskytují žákům kvalitní péči tím, že svoji práci považují za smysluplnou a přínosnou, tím posilují kladné vztahy rodičů ke škole
Vztahy mezi pedagogickými pracovníky a rodiči jsou otevřené, přátelské, založené na důvěře
Kritéria:
- Rodiče považují školu za otevřenou instituci, do které patří nejen jejich děti, ale i oni sami se stávají její přirozenou součástí
- Existuje partnerský vztah mezi rodiči a učiteli
- Rodiče mají ke škole a k učitelům důvěru
- Rodiče jsou spokojeni se spoluprací se školou
Indikátory:
- Rodiče se aktivně zúčastňují akcí školy (kvantitativní indikátor, vyjádřený 90% účastí rodičů)
Rodiče sami přicházejí s nápady, s návrhy, které přispívají ke zkvalitňování školního života (kvalitativní ukazatel) - Mezi školou a rodiči probíhá rovnocenná komunikace (kvalitativní ukazatel)
Učitelé považují svoji práci za smysluplnou a přínosnou, tím posilují důvěru rodičů svých žáků (90 % učitelů)
Schůzky s rodiči probíhají v příjemném prostředí a v důstojné atmosféře (kvalitativní ukazatel) - Rodiče kdykoliv, v případě potřeby, navštěvují školu (kvalitativní ukazatel)
Rodiče sami přicházejí za učiteli i za vedením školy, aby se poradili, aby vyřešili případný problém jejich dítěte (kvalitativní ukazatel)
Rodiče si vybrali školu proto, že ji považují za místo bezpečí pro své děti (90 % rodičů)
Rodiče mají důvěru k učitelům i vedení školy (90 % rodičů)
Výzkum k ověření nastavených kritérií a prokázání nastavených ukazatelů – indikátorů – probíhal ve třech etapách (samozřejmě navazoval v širších souvislostech na předchozí evaluační činnosti školy, na formulované cíle autoevaluace a vize školy). Počáteční etapa proběhla od ledna do června 2010, druhá etapa proběhla od září do prosince 2010, třetí etapa začala v lednu 2011, ukončena byla v červnu 2011.