soubor přílohy (472,57 KB)
Dotazník pro rodiče
Cílem dotazníku je zjistit, z jakých důvodů vybrali rodiče stávající školu, a zároveň zjistit spokojenost rodičů s úrovní spolupráce se školou
Dotazník je anonymní, obsahuje otázky, na které jsou nabízeny odpovědi na škále od 1 (zcela souhlasím) až po 5 (nevím, nemohu posoudit):
1 – zcela souhlasím (vynikající úroveň)
2 – spíše souhlasím (přijatelná úroveň)
3 – mám výhrady (je co zlepšovat)
4 – nesouhlasím (mělo by se výrazně změnit)
5 – nevím, nemohu nebo nechci posuzovat
Prosím, zakroužkujte odpovídající odpověď vyjádřenou nabídnutým počtem bodů:
I. část dotazníku:
Stávající školu jsem pro své dítě vybrala z těchto důvodů:
Škola je blízko našeho bydliště…………………………………………………..1, 2, 3, 4. 5
Škola je výhodná ve spojení s mým (naším) zaměstnáním……………………….1, 2, 3, 4. 5
Škola má dobrou pověst…………………………………………………………...1, 2, 3, 4. 5
Škola poskytuje kvalitní vzdělání………………………………………………….1, 2, 3, 4. 5
Škola umožňuje i mimovýukové aktivity – např. kroužky, zájmovou činnost……1, 2, 3, 4. 5
Škola má málo žáků, děti jsou v bezpečném prostředí……………………………..1, 2, 3, 4, 5
Na škole není 2. stupeň……………………………………………………………..1, 2, 3, 4. 5
Ve škole působí dobří, kvalitní učitelé……………………………………………..1, 2, 3, 4. 5
Škola se nachází v příjemném prostředí……………………………………………1, 2, 3, 4. 5
Jiný důvod: ……………………………………………...………………………………………………………
II. část dotazníku:
1. Informovanost o dítěti ze strany školy je na odpovídající úrovni………………..1, 2, 3, 4. 5
2. Škola mi podává vždy aktuální informace o tom, co se děje, co se připravuje…..1, 2, 3, 4, 5
3. Jednání učitele při styku s rodiči je na odpovídající úrovni …………………......1, 2, 3, 4, 5
4. Na učitele se mohu obrátit o pomoc při řešení problémů………………………..1, 2, 3, 4, 5
5. Na vedení školy se mohu obrátit o pomoc při řešení problémů…………………..1, 2, 3, 4, 5
6. Vyhovuje mi způsob, jakým se mnou škola komunikuje (třídní schůzky, konzultace)…
……………………………………………………………………………………. 1, 2, 3, 4, 5
7. Vedení školy je ochotné mi pomoci, pokud řeším problém související s chováním a učením mého syna – dcery………………………………………………………1, 2, 3, 4, 5
8. Učitel mi vždy vychází vstříc, pokud mám potřebu s ním cokoliv projednat…… 1, 2, 3, 4, 5
Pokud máte jakoukoliv připomínku či návrh, jak by bylo možné vzájemnou spolupráci rodičů a školy zlepšovat, prosím, vyjádřete se:
Vyhodnocení dotazníku:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyhodnocení 1.dotazníku - 1.třída |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
1 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
12 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
3 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
13 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
6 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
13 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
8 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Odevzdáno 16 dotazníků z 21 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyhodnocení 2.dotazníku - 1.třída |
|
|
|
|
|||
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
neodpovědelo |
|
|
1 |
10 |
2 |
|
|
1 |
2 |
|
|
2 |
7 |
4 |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
3 |
13 |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
4 |
14 |
|
|
|
|
1 |
|
|
5 |
11 |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
6 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
11 |
3 |
|
|
|
1 |
|
|
8 |
14 |
|
|
|
|
1 |
|
|
9 |
5 |
2 |
|
|
4 |
4 |
|
|
|
|
|
||||||
Odevzdáno 15 dotazníků z 21 |
|
|
|
|
Vyhodnocení 2.dotazníku - 2.třída |
|
|
|
|||
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
neodpovědelo |
|
1 |
10 |
1 |
|
6 |
|
1 |
|
2 |
7 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
|
3 |
13 |
4 |
|
|
1 |
|
|
4 |
10 |
8 |
|
|
|
|
|
5 |
12 |
4 |
|
1 |
|
1 |
|
6 |
11 |
4 |
|
1 |
|
2 |
|
7 |
8 |
10 |
|
|
|
|
|
8 |
11 |
4 |
1 |
|
2 |
|
|
9 |
1 |
10 |
5 |
|
|
2 |
|
|
|
||||||
Odevzdáno 18 dotazníků z 18 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyhodnocení 2.dotazníku - 3.třída |
|
|
|
|||
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
neodpovědelo |
|
1 |
9 |
2 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
1 |
|
2 |
1 |
|
|
3 |
9 |
2 |
|
|
|
|
|
4 |
9 |
1 |
|
|
1 |
|
|
5 |
8 |
2 |
1 |
|
|
|
|
6 |
11 |
|
|
|
|
|
|
7 |
6 |
4 |
1 |
|
|
|
|
8 |
9 |
1 |
|
|
1 |
|
|
9 |
3 |
5 |
|
|
7 |
|
|
|
|
||||||
Odevzdáno 11 dotazníků z 16 |
|
|
|
Vyhodnocení 2.dotazníku - 4.třída |
|
|
|
|||
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
neodpovědelo |
|
1 |
7 |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
2 |
5 |
2 |
|
5 |
1 |
|
|
3 |
13 |
|
|
|
|
|
|
4 |
12 |
1 |
|
|
|
|
|
5 |
12 |
1 |
|
|
|
|
|
6 |
6 |
1 |
|
2 |
4 |
|
|
7 |
10 |
3 |
|
|
|
|
|
8 |
11 |
2 |
|
|
|
|
|
9 |
4 |
|
|
8 |
1 |
|
|
|
|
||||||
Odevzdáno 13 dotazníků z 18 |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyhodnocení 2.dotazníku - 5.třída |
|
|
|
|||
otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
neodpovědelo |
|
1 |
8 |
2 |
|
3 |
|
|
|
2 |
5 |
2 |
|
5 |
|
1 |
|
3 |
6 |
5 |
|
|
2 |
|
|
4 |
8 |
4 |
|
|
1 |
|
|
5 |
9 |
3 |
|
|
1 |
|
|
6 |
6 |
3 |
|
1 |
3 |
|
|
7 |
7 |
5 |
|
|
1 |
|
|
8 |
8 |
3 |
|
|
2 |
|
|
9 |
6 |
|
|
3 |
2 |
2 |
|
|
|
||||||
Odevzdáno 13 dotazníků ze 13 |
|
|
Pozn. Výsledky 1. části dotazníku jsou souhrnně vyjádřeny v textu
Dotazník QWL (kvalita pracovního života)
Pokyny pro vyplnění:
Vyjádřete souhlas s tvrzením, míru souhlasu označte na uvedené škále křížkem v poli u každého tvrzení.
Hodnotící škála:
- Ne nesouhlasí, vůbec nevystihuje
- Spíše ne, spíše nevystihuje, spíše nesouhlasí
- Ani tak, ani onak
- Spíše ano, spíše lze souhlasit
- Ano plně souhlasím
Jednotlivé oddíly dotazníku jsou zaměřené na:
- kvalitu pracovního života (QWL),
- komunikaci na pracovišti,
- hodnocení zátěže při práci,
- hodnocení postojů ke změnám
QWL |
NE Hodnotící škála ANO |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
5 |
4 |
|
|
|
2 |
7 |
|
|
1 |
2 |
1 |
5 |
|
|
|
|
|
6 |
3 |
|
2 |
2 |
3 |
2 |
|
|
1 |
|
1 |
5 |
2 |
|
2 |
5 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
2 |
7 |
10.Moje práce je velmi užitečná |
|
|
|
|
9 |
11.Ve své pracovní činnosti mám prostor pro uplatnění aktivity, návrhů atd. |
|
|
|
|
9 |
12.Ředitel školy má demokratický styl vedení |
|
|
|
1 |
8 |
13.Vedení školy podporuje týmovou práci při řešení společných úkolů |
|
|
|
2 |
7 |
14.Můžu hledat podporu pro svou práci u vedení školy |
|
|
|
|
9 |
Komunikace na pracovišti |
NE Hodnotící škála ANO |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
1 |
8 |
|
2 bez odpovědi |
|
1 |
3 |
3 |
|
|
|
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
1 |
8 |
|
|
|
|
1 |
8 |
|
|
|
|
6 |
3 |
|
|
|
|
3 |
6 |
|
|
|
|
|
9 |
10.Na škole je atmosféra, ve které jsou vyslechnuty názory zúčastněných stran |
|
|
|
3 |
6 |
Zátěž při práci |
NE Hodnotící škála ANO |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
2 |
1 |
4 |
2 |
|
|
4 |
3 |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
1 |
8 |
|
9 |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
5 |
|
2 |
|
3 |
1 |
3 |
1 |
1 |
|
3 |
3 |
|
2 |
1 bez odp. |
Vztah ke změnám |
NE Hodnotící škála ANO |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
2 |
3 |
3 |
1 |
|
5 |
4 |
|
|
|
|
|
|
1 |
7 |
1 |
|
4 |
4 |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
3 |
5 |
|
2 |
1 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
7 |
|
|
1 |
4 |
3 |
1 |
Vlastní hodnocení školy
LIST PRO SEBEHODNOCENÍ UČITELŮ
PROGRAM ŠKOLY |
|
|
|
|
|||
1. |
plním tématický plán ročníku |
|
|
|
|
||
2. |
další nabídka např. pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
|
|
|
||
3. |
Doplnění osnov exkurzemi, besedami… |
|
|
|
|
||
4. |
Uveď počet těchto akcí za tento školní rok |
|
|||||
5. |
Zařazuji do své práce ve třídě aktivní metody práce |
|
|
|
|
||
6. |
Uveď počet třídních projektů v tomto školním roce |
|
|||||
další sdělení:
|
|||||||
podmínky KE vzdělávání |
|
|
|
|
|||
7. |
moje zázemí pro práci |
|
|
|
|
||
8. |
kultivované prostředí školy pro zaměstnance a žáky |
|
|
|
|
||
9. |
důstojné podmínky pro jednání učitelů s rodiči (jinými osobami) |
|
|
|
|
||
10. |
efektivní využití prostor v budově |
|
|
|
|
||
11. |
kvalita odborných učeben, které využívám |
|
|
|
|
||
12. |
didaktická a estetická podnětnost učeben |
|
|
|
|
||
13. |
podmínky k modernímu vyučování (technika, učebny, knihovna, tiskoviny…) |
|
|
|
|
||
14. |
můj přístup k technice, knihám, tisku… |
|
|
|
|
||
15. |
vybavení žáků učebnicemi a učebními texty |
|
|
|
|
||
16. |
vybavení IIŽ učebnicemi a učebními texty |
|
|
|
|
||
17. |
možnosti pro odpočinek učitelů a žáků |
|
|
|
|
||
další sdělení:
|
|||||||
PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ |
|||||||
Plánování a příprava |
|
|
|
|
|||
18. |
své vyučování plánuji ve vazbě na tématický plán – ve vztahu k očekávaným výstupům |
|
|
|
|
||
19. |
moje vyučování má jasné a přiměřené výukové cíle |
|
|
|
|
||
20. |
cílům odpovídá obsah, metody a struktura hodiny |
|
|
|
|
||
21. |
výuka navazuje, využívám dosavadních znalostí žáků |
|
|
|
|
||
22. |
funkčně využívám didaktické pomůcky, učební materiály a technické prostředky |
|
|
|
|
||
Realizace a řízení vyučovací hodiny |
|
|
|
|
|||
23. |
v úvodu hodiny žáky vedu k aktivní interakci s tématem |
|
|
|
|
||
24. |
moje vyučovací hodiny mají vyváženou časovou a metodickou strukturu |
|
|
|
|
||
25. |
v opakovacích či procvičovacích částech poskytuji žákům prostor k aktivitě |
|
|
|
|
||
26. |
před vyučováním nové látky si ověřuji dosavadní znalosti |
|
|
|
|
||
27. |
zvládám a používám různé vyučovací postupy, techniky metod výkladu, řízeného rozhovoru, diskuse…, kooperativního učení a učení z textu |
|
|
|
|
||
28. |
poskytuji žákům prostor a podporuji jejich aktivní učení |
|
|
|
|
||
29. |
využívám sociálních forem vyučování |
|
|
|
|
||
30. |
podporuji a využívám samostatné formy vzdělávání (samostatné učení) |
|
|
|
|
||
31. |
respektuji individuální tempo vzdělávání |
|
|
|
|
||
32. |
pracovní a myšlenkové činnosti jsou střídány, poskytuji prostor na odstranění únavy |
|
|
|
|
||
33. |
závěrečnou fázi hodiny účelně využívám k rekapitulaci, hodnocení |
|
|
|
|
||
Motivace, hodnocení |
|
|
|
|
|||
34. |
v úvodu hodiny vstřícně, nápaditě motivuji žáky |
|
|
|
|
||
35. |
aktualizuji učivo a propojuji do vztahu s jinými předměty |
|
|
|
|
||
36. |
průběžně hodnotím snahu, výkon, pokrok |
|
|
|
|
||
37. |
v závěru žáky motivuji k další práci |
|
|
|
|
||
38. |
dodržuji pravidla hodnocení výsledků vzdělávání |
|
|
|
|
||
39. |
rozvíjím dovednost sebepozorování, sebekontroly a sebehodnocení žáků |
|
|
|
|
||
40. |
hodnotím úspěšnost žáka v kontextu jeho dispozic, zejména formativně a diagnosticky |
|
|
|
|
||
41. |
hodnotím s vědomím motivace k další práci |
|
|
|
|
||
42. |
využívám alternativních (i aktuálních) možností hodnocení |
|
|
|
|
||
43. |
vhodně a účinně využívám opatření k posílení kázně |
|
|
|
|
||
Klima, vztahy, komunikace |
|
|
|
|
|||
44. |
respektuji názory žáků, podporují jejich vyjadřování |
|
|
|
|
||
45. |
podněcuji je k úsudku |
|
|
|
|
||
46. |
respektuji a podporuji potřebu písemné dovednosti komunikace |
|
|
|
|
||
47. |
klima mého vyučování je otevřené, vlídné, cítím svou autoritu |
|
|
|
|
||
48. |
podporuji sebevědomí žáků, jednám s nimi důstojně a s úctou |
|
|
|
|
||
49. |
umím řešit konfliktní situace |
|
|
|
|
||
50. |
moje výuka má prosociální dopad |
|
|
|
|
||
51. |
kázeň nemusím vynucovat |
|
|
|
|
||
VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ |
|||||||
52. |
žáci dokáží zaujímat postoje, sdělování názorů, obhajovat je |
|
|
|
|
||
53. |
žáci dovedou vést dialog, diskutovat |
|
|
|
|
||
54. |
žáci dovedou spolupracovat |
|
|
|
|
||
55. |
žáci dokáží kultivovaně vystupovat |
|
|
|
|
||
56. |
mám propracovaný systém hodnocení výsledků vzdělávání |
|
|
|
|
||
57. |
v případě potřeby poskytuji žákům další služby (spec. práce nadaným žákům, doučování, individuální pomoc…) |
|
|
|
|
||
další sdělení:
|
|||||||
ÚROVEŇ PODPORY ZE STRANY VEDENÍ ŠKOLY |
|||||||
58. |
účelná organizace školy |
|
|
|
|
||
59. |
účelný rozvrh hodin |
|
|
|
|
||
60. |
účelný a moderní informační systém školy |
|
|
|
|
||
61. |
kvalita školního řádu |
|
|
|
|
||
62. |
kvalita pravidel hodnocení |
|
|
|
|
||
63. |
efektivní vedení porad a pedagogických rad |
|
|
|
|
||
64. |
možnost participace na školních záležitostech |
|
|
|
|
||
65. |
podpora aktivity a spolupráce učitelů ze strany vedení školy |
|
|
|
|
||
66. |
podpora mého vzdělávání (např. v rámci DVPP) |
|
|
|
|
||
67. |
podpora zavádění progresivních trendů do vzdělávání ze strany vedení |
|
|
|
|
||
68. |
podpora a využívání sebereflexe (práce podřízených) |
|
|
|
|
||
69. |
efektivní kontrola a její využívání |
|
|
|
|
||
70. |
spolupráce s výchovným poradcem |
|
|
|
|
||
71. |
kultivace a proměna prostředí školy |
|
|
|
|
||
72. |
pozitivní vztahy s okolím školy |
|
|
|
|
||
73. |
kvalita kontaktů s veřejností |
|
|
|
|
||
74. |
otevřené a důvěryhodné klima |
|
|
|
|
||
další sdělení:
|
|||||||
SPOLUPRÁCE S RODIČI |
A |
N |
|
||||
75. |
mám vytvořen systém kontaktů s rodiči |
|
|
|
|||
76. |
rodiče mají dostatek relevantních informací o výsledcích vzdělávání, které řídím |
|
|
|
|||
77. |
daří se mi komunikovat s rodiči všech žáků |
|
|
|
|||
78. |
považuji svůj kontakt s rodiči žáků za dostatečný |
|
|
|
|||
79. |
s rodiči nemám konflikty |
|
|
|
|||
další sdělení:
|
|||||||
ÚROVEŇ VÝSLEDKŮ PRÁCE ŠKOLY |
|||||||
80. |
zlepšování kvality výsledků vzdělávání |
|
|
|
|
||
81. |
prezentace školy na veřejnosti (a pozitivní odezva) |
|
|
|
|
||
82. |
organizace vystoupení, koncertů, výstav, projektů, |
|
|
|
|
||
83. |
spolupráce a vztahy s okolím, partnery školy… |
|
|
|
|
||
84. |
pociťuji zdravý vývoj školy |
|
|
|
|
||
další sdělení:
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Hodnocení své třídy
a) podmínky ve třídě – složení a jeho vliv
b) vzdělávání třídy a výsledky
c) klima třídy
d) akce třídy
e) řešení nežádoucích jevů
f) názory žáků včetně návrhů na změny
g) …