soubor přílohy (242,21 KB)
Analyzujte každá samostatně tyto body, skupinovou diskusi (kabinet č. 1, č.2) shrňte, co už se nám daří a co je třeba udělat v blízké budoucnosti.
Hodnotíme známkou 1−3
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Ve škole je dobré sociálně-pedagogické klima  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Známe navzájem své vzdělávací vize a jsme ochotni se jeden od druhého učit  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Využívám základní daltonské principy  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Žáci mají příležitost naplánovat si samostatnou práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Máme dohody se žáky o organizaci samostatné práce  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Používáme daltonské barvy a tabule, daltonské listy  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Žáci zaznamenají hotovou práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Hodnotící tabule (listy) pomáhají učiteli při kontrole samostatné práce  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Hodnotící tabule pomáhají žákům při organizaci jejich samostatné práce  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Pracujeme s „odloženou pozorností“  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Děti znají roli učitele během „odložené pozornosti  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Rozvíjím zodpovědnost žáka za vlastní učení  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Vedu žáky k samostatnosti  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Podporuji aktivní učení žáků  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Respektuji individuální tempo vzdělávání  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Instrukce pro samostatnou práci jsou krátké, efektivní  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Co mohou žáci udělat sami, nedělá učitel  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Učím žáky sebekontrole - dle připravených výsledků  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Dbám, aby žáci opravili chyby ve své práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Na konci každé samostatné práce je evaluace  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Žák dovede zhodnotit svou práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Žák respektuje spolužáky a dovede kriticky zhodnotit jejich práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Rozšiřující úkoly a projekty jsou založeny na mnohočetných inteligencích  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Uspořádání třídy je přizpůsobeno samostatné práci  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Žáci dovedou spolupracovat  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Poskytuji prostor na odstranění únavy  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Hodnotím žáka v kontextu jeho dispozic  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Hodnotím s vědomím motivace  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Daří se mi řešit konfliktní situace  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Respektuji názory žáků, podporuji jejich vyjadřování  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 V případě potřeby poskytuji dětem individuální pomoc, doučování, práce s nadanými žáky apod.  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Daří se mi komunikovat s rodiči všech žáků  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Efektivní kontrola ze strany vedení  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Podpora spolupráce a aktivity učitelů ze strany vedení  | 
| 
 
  | 
 
  | 
 
  | 
 Podpora zavádění progresivních trendů ze strany vedení  | 
Dotazník zpracujte, prosíme, v klidu samostatně – je anonymní
Pro daltonskou práci je podle mě také důležité
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 
| 
 
  | 


