Prezentované evaluační nástroje jsou školám předkládány k vyzkoušení a k ověření. Jejich použití je dobrovolné, takže bude záviset na rozhodnutí ředitelů škol.
Dotazník výkonové motivace žáků je zaměřen na školní výkonovou motivaci žáků (studentů) v oblasti tendence (snahy) dosáhnout úspěšného výkonu a tendence vyhnout se neúspěchu (obavy ze selhání či neúspěchu). Bližší charakteristiku dotazníku najdete v popisu nástroje. Dotazník je k dispozici k elektronickému vyplnění s automatickým vyhodnocením na adrese https://aplikace.mecops.cz/nuovckk_portal. Údaje ze škol nám pomohou získat důležité informace o vlastnostech nástroje pro jeho konečnou úpravu a obohacení informací pro lepší interpretaci výsledků. V případě dotazů k portálu a k dotazníku výkonové se obracejte na Ing. Stanislava Michka (ae-nastroje@nuovcz). V případě problémů s registrací škol kontaktujte Kateřinu Ostřížkovou (katerina.ostrizkova@osucz).
Druhým zveřejněným evaluačním nástrojem je nástroj ke stimulaci diskuze o hodnotách a prioritách školy s názvem Dobrá škola. Cílem tohoto nástroje je pomoci při hledání shody na hlavních hodnotách školy, při ujasňování si postupů potřebných k naplňování priorit/vizí školy a také podporuje spolupráci učitelů. Dobrá škola je společně s instrukcemi a sadou výroků k dispozici na adrese https://www.nuov.cz/ae/dobra-skola.
Každý z evaluačních nástrojů bude postupně strandardizován, tj. opatřen informacemi o vhodnosti použití, s doporučením k interpretaci a užití výsledků, u kvantitativních nástrojů budou spočítány statistické charakteristiky umožňující porovnání vaší školy s ostatními. Již v rámci tohoto procesu ověřování budou evaluační nástroje školám poskytovat dostatečně kvalitní informace, aby byly v rámci procesu vlastního hodnocení školy využitelné. Zapojení se škol do tohoto procesu pomůže tyto nástroje ještě více vylepšit.
Věříme, že postupně přibývající evaluační nástroje Vám pomohou v náročném autoevaluačním procesu. O dalších novinkách v projektu Vás budeme průběžně informovat.