Výběr jazyka
Cz | En
Web není aktualizován od roku 2012
Archiv

V této sekci naleznete všechny publikované články řazené podle data, kdy byly publikovány.

2008    2009    2010    2011    2012    2013    2014    2015    2016    2017    2018    2019    2020    2021    2022    2023    2024    2025   

<<   leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec   >>


Publikovaných článků: 138


Většina učitelů hodnotí kurikulární reformu pozitivně


Školy pomáhají v táborském regionu zatočit s nezaměstnaností

18.1.2012    Táborský deník - Práce nikomu sama do klína nespadne. Nesedět, nečekat a vzdělávat se. To je jedna z cest, jak na trhu práce uspět. Vzdělávání dospělých často nabízely soukromé agentury a často si k tomu najímaly učitele ze škol. Školy se přitom mají možnost samy zapojit. V Táboře je v tomto ohledu aktivní střední průmyslová škola strojní a stavební, střední zemědělská škola a v Sezimově Ústí také Centrum odborné přípravy (COP).  


Analýza práce a potřeb poradců v oblasti kariérového poradenství na školách

Drahoňovská, Petra – Eliášková, Ivana. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 52 stran.  


Zpravodaj 1/2012

Z glosáře Cedefopu 3 * Rehabilitace učňovství v postmoderním světě? * Vyšší a vysokoškolské odborné vzdělávání v Polsku * Globální konkurence a trvalá udržitelnost * Jak se tvoří profesní skupina? * Obliba matematiky ve Francii  


Státní zkoušky

Jarní zkouškové období ve školním roce 2011/2012 je zrušeno.  


(95)


(94)


(93)


(92)


(91)


(90)


(89)


(88)


(87)


(86)


(85)


(84)


(83)


(82)


(81)


(80)


(79)


(78)


(77)


(76)


(75)


(74)


(73)


(72)


(71)


(70)


(69)


(68)


(67)


(66)


(65)


(64)


(63)


(62)


(61)


(60)


(59)


(58)


(57)


(56)


Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole


(55)


(54)


(53)


(52)


(51)


(50)


(49)


(48)


(47)


(46)


(45)


(44)


(43)


Češi potřebují k dalšímu vzdělávání konkrétní motivaci

8. 12. 2011  NOVINKY.CZ - Český trh se vzděláním má paradox: přestože úrovní středního vzdělání patří Česká republika na samou špičku v Evropě, ochota lidí dále se vzdělávat spadá do podprůměru. Co tedy brání v dalším vzdělávání?  


Dospělým se na středních školách otevřou kurzy s bezplatnou účastí

13.1.2012    Jihlavské listy - Na Vysočině se některé střední školy stále více zaměřují na vzdělávání dospělých. V jednom z projektů celoživotního vzdělávání se na nich letos bude v praxi ověřovat desítka nových vzdělávacích kurzů, což lidem umožní bezplatnou účast v nich.  


Tři odsouzené ze světelské věznice složily zkoušky na jihlavské škole

13.1.2012    Jihlavské listy - Zajímavá premiéra proběhla 19. prosince 2011 na Střední škole obchodu a služeb v Jihlavě (SŠOS) - tři odsouzené z ženské věznice ve Světlé nad Sázavou tu složily dílčí kvalifikaci v učebním oboru Výpomoc při přípravě pokrmů.  


(42)


(41)


Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole

příručka Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole -  školní rok 2011/2012  


(40)


(39)


(38)


(37)


(36)


(35)


(34)


(33)


(32)


(31)


(30)


(29)


(28)


(27)


(26)


(25)


(24)


(23)


(22)


(21)


Zadání samostatných odborných prací

V březnu 2012 budou zpřístupněna jednotná zadání,  která školy mohou využít pro závěrečné zkoušky 2011/2012.  


Pojetí samostatné odborné práce v nové závěrečné zkoušce


Zadání samostatné odborné práce

V březnu 2012 budou zpřístupněna jednotná zadání,  která školy mohou využít pro závěrečné zkoušky 2011/2012. Součástí jednotného zadání je v některých oborech samostatná odborná práce (SOP) . Její zařazení do závěrečné zkoušky je závazné.  


školní rok 2011/2012


(20)


(19)


(18)


(17)


(16)


(15)


(14)


(13)


(12)


(11)


(10)


(9)


(8)


(7)


(6)


(5)


(4)


(3)


4. Výsledky


2. Realizace autoevaluace školy


(2)


Postavení cizích jazyků ve středním odborném vzdělávání

Jazyková kompetence se stala jednou z klíčových kompetencí ve vzdělávání. Jak vyplývá z analýzy 65 vybraných školních vzdělávacích programů středního odborného vzdělání provedené v NÚOV v roce 2010, v 70 % ŠVP je jazyková kompetence citována jako součást klíčových kompetencí. Cílem analýzy bylo mj. zjistit postavení cizích jazyků v ŠVP a souvislost mezi odbornou přípravou a cizím jazykem.    


O služby plzeňského konzultačního centra projevila zájem pětina škol v kraji

Regionální konzultační centrum Plzeňského kraje bylo založeno v rámci projektu Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání před dvěma lety a funguje pod křídly Krajského centra vzdělávání a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky Plzeň. Nabízí potřebné informace, zkušenosti pilotních škol, metodické rady i možnost konzultací a seminářů všem učitelům, kteří narazili při tvorbě školních vzdělávacích programů a výuce na problémy, které dosud nikdy neřešili.  


Semináře organizované středočeským konzultačním centrem hodnotí účastníci akcí velmi pozitivně

Regionální konzultační centrum Středočeského kraje realizuje Středočeský vzdělávací institut Akademie J. A. Komenského, vzdělávací instituce s více než třicetiletou tradicí ve vzdělávání dospělých včetně pedagogických pracovníků. Hlavní nabídku služeb centra tvoří jednak individuální konzultace ke školním vzdělávacím programům středních odborných škol v regionu, jednak vzdělávací aktivity vycházející z konkrétních potřeb odborných škol. Nabídka služeb pro školy je úzce vázána na kvalitní lektorský tým a na výběr kompetentních sociálních partnerů.    


Rozhovory se zaměstnavateli o spolupráci s odbornými školami

Od srpna 2011 probíhají v rámci projektu Kurikulum S ve vybraných podnicích a firmách řízené rozhovory se zaměstnavateli s cílem mapovat jejich spolupráci s odbornými školami. Tazatelé se zástupců zaměstnavatelů, kteří mají na starosti personální záležitosti, ptají mimo jiné na to, jakým způsobem spolupracují s odbornými školami, jaká je jejich hlavní motivace pro navázání partnerství. Zjišťují také úspěchy pramenící ze spolupráce, nebo naopak překážky ve spolupráci a způsoby jejich překonávání.  


Mezinárodní spolupráce školy je pro žáky i učitele velkým přínosem

Většina pilotních škol spolupracuje se zahraniční školou a v této spolupráci vidí zástupci škol v naprosté většině přínos pro školu. Vyplývá to z dotazníkového šetření, které proběhlo na pilotních školách zapojených do projektu na jaře 2011. Mezinárodní spolupráce bývá často považována za dobrou vizitku školy a může hrát jistou roli u zájemců o studium na škole. Účast na nejrůznějších typech mezinárodních projektů a programů obohatí jak žáky, tak pedagogy - přispívá k navázání a udržování kontaktů, přináší i možnost dalšího rozvoje jazykových kompetencí žáků i učitelů. Navíc umožní žákům i učitelům navštívit podobně zaměřenou zahraniční školu a načerpat inspiraci pro výuku.  


(1)


Absolventi škol se zdravotním postižením a trh práce

Zpráva z průzkumu mezi školami a zaměstnavateli. Trhlíková, Jana. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 35 stran.  


1. Kontext – charakteristika školy


Naše zkušenosti – inspirace pro Váš růst

Logo školy Text popisuje realizaci autoevaluačních procesů v málotřídní škole Nížkovice (Jihomoravský kraj) se zaměřením na proces hodnocení a sebehodnocení žáků. Cílem je ukázat úskalí autoevaluačních procesů v málotřídní škole a možnosti jejich překonání, předložit úspěšné metody podpory hodnocení a sebehodnocení žáků. Mateřská škola má kapacitu 48 dětí, základní škola 55 dětí. Vedle ředitelky školy na základní škole působí 3 učitelky. Žáci jsou sdruženi ve dvou věkově heterogenních třídách (třída sdružující 1., 2. a 4. ročník a třída sdružující 3. a 5. ročník).  


KURIKULUM S – VZDĚLÁVÁNÍ LEKTORŮ A KONZULTANTŮ

Předmětem veřejné zakázky je organizace a zajištění vzdělávání lektorů a konzultantů formou koučování.   


Projekt Kurikulum S - konzultace, semináře a metodika pro učitele

15.12.2011 Odborné vzdělávání 4/2011  


Projekt Kurikulum S nabízí učitelům konzultace, semináře i metodické příručky

1. 12. 2011, www.ucimse.cz  


Závěrečná konference projektu Kurikulum S

25.11.2011   www.msmt.cz  


Pomáháme odborným školám s reformou

Informace o projektu Kurikulum S - Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání  


Kontakty


Odkazy


Indikátory kvality


Související projekty


Aktuálně


EQAVET v ČR


O evropské iniciativě EQAVET


Školy a sociální partneři

Každá škola by se měla snažit o rozvíjení spolupráce se sociálními partnery – tedy s představiteli obce či regionu, kde působí, se zaměstnavateli a dalšími místními institucemi, s rodiči žáků atd. Pro školy odborné je ale specifická spolupráce s firmami a ta se projevuje i při tvorbě ŠVP.  


Zajišťování kvality v odborném vzdělávání


Národní přiřazovací zprávu ČR posoudí Evropská komise

V listopadu 2011 byla Evropské komisi předložena ke schválení Národní přiřazovací zpráva ČR, která popisuje výsledek i celý proces přiřazování kvalifikací k jednotnému Evropskému rámci kvalifikací (EQF) v České republice. Cílem zavedení tohoto jednotného rámce je, aby kvalifikace byly v evropských zemích mezinárodně porovnatelné, a usnadnily tak uchazečům hledání pracovních či studijních příležitostí v zahraničí. Od příštího roku bude totiž odkaz na příslušnou úroveň EQF (od 1 do 8) uveden na všech oficiálních dokumentech, osvědčeních či vysvědčeních, ze kterých půjde snadno poznat, co by uchazeč měl umět a jakou práci by měl být schopen vykonávat.  


2012


V UNIV 2 KRAJE se otevřou další vzdělávací kurzy

30.12.2011    Jihlavské listy - Zámecký hotel v Třešti byl v půli prosince dějištěm závěrečného letošního hodnotícího setkání týmu projektu UNIV 2 KRAJE, který proměňuje střední školy v celé ČR v centra celoživotního učení.  


Změna kontaktů STÚ

V důsledku restrukturalizace Národního ústavu pro vzdělávání došlo i k personálním změnám v STÚ.