Jádro vzdělávacího modulu je nejdůležitější částí vzdělávacího modulu, protože vypovídá o jeho cílovém zaměření a obsahu. Právě z této části vzdělávacího modulu by mělo být zřejmé, jakých celkových změn v postojích, vědomostech, dovednostech a způsobilostech - tedy kompetencí by mělo být dosaženo.
Stručná anotace vymezující cíle vzdělávacího modulu
- vysvětluje obecnější záměry vzdělávacího modulu;
- zdůvodňuje, proč má posluchač modul absolvovat, jaký význam má absolvování modulu pro získání kvalifikace či pro jeho uplatnění v praxi;
- je formulována v jazyce učitele/lektora, tzn. popisuje snahy a záměry učitele, tedy to, oč bude učitel při vzdělávání usilovat, včetně postojů a hodnotových orientací, které mají být u posluchačů utvářeny.
Předpokládané výsledky vzdělávání
- jsou vymezeny v podobě pregnantně formulovaných kompetencí, kterými by měl úspěšný absolvent vzdělávacího modulu po jeho ukončení disponovat;
- stanovené výsledky by měly být reálné, konkrétní, jednoznačné, kontrolovatelné, konzistentní atd.;
- výsledky by měly být formulovány srozumitelně tak, aby studující i případní další uživatelé získali po jejich přečtení konkrétní představu;
- předpokládané výsledky vzdělávání by měly být dosažitelné pro většinu členů cílové skupiny, pro kterou je vzdělávací modul určen.
Obsah vzdělávacího modulu
- je formulován jako stručná obsahová charakteristika, která zahrnuje výčet doporučených témat, jež tvoří základ pro zvládnutí stanovených cílů;
- obsah modulu koresponduje s předpokládanými výsledky studia, které uvádí do širšího kontextu;
- obsah může či nemusí být členěn ve vztahu k jednotlivým výsledkům;
- vazba mezi výsledky studia a jeho obsahem bývá volnější, např. tam, kde jde o rozvoj intelektových dovedností (např. řešení problémů, práce s informacemi, argumentace).
Doporučené postupy (metody) výuky
- v rámci vzdělávacího modulu mají doplňkový charakter a ve vazbě na stanovený obsah uvádějí takové postupy výuky, které pravděpodobně povedou k dosažení očekávaných výsledků studia;
- výběr metod samozřejmě také závisí na dispozicích posluchačů i samotného vyučujícího.