Autor: Ing. Jiří Mlateček
Škola: Střední škola a Základní škola, Nové Město nad Metují
Aplikované průřezové téma
Člověk a životní prostředí
Anotace
Žáci vyzdobí vlastními vtipnými kresbami spojovací chodbu mezi dvěma budovami školy. Nejprve zpracují návrhy kreseb na papír, následně pak realizují malování na stěny spojovací chodby. Cílem je výzdoba školy vlastními kreativními nápady žáků. Žáci vzájemně spolupracují, aby výsledný efekt byl co nejlepší. Témata kreseb souvisí se zaměřením oborů v naší škole.
Vyučovací předmět
kreslení a modelování, estetika
Obor vzdělání a ročník
květinářské práce – květinářské a aranžérské práce, 3. ročník
Rozvíjené klíčové kompetence:
- kompetence k řešení problému
- občanské kompetence a kulturní povědomí
- odborné kompetence
Realizace
Žáci 3. ročníku oboru květinářské práce si v rámci předmětů estetika a kreslení a modelování připraví návrhy kreseb. Kresby souvisí se zaměřením oborů na škole. Pracují samostatně nebo ve skupinkách podle obtížnosti kresby. Společně se dohodnou na finálním uspořádání kreseb na chodbě. Vyučující estetiky a kreslení a modelování jim radí a pomáhá.
Metody a formy práce: problémová, projektová.
Nutné pomůcky a prostředky
barvy, štětce, další kreslířské a malířské potřeby.
Reflexe PDP
Projekt umožnil zapojení celé třídy do realizace. Žáci si sami rozhodli, jakým způsobem bude prostor vyzdoben. Prostor chodby malbami ožil, což ocenili nejen spolužáci, zaměstnanci, ale i návštěvníci školy.
Hodnocení:
Na práci žáků se hodnotila samostatnost, kreativita, ochota ke spolupráci s ostatními.