Zlínský kraj
Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání celoživotního učení Zlínského kraje,
o.p.s.
Nivnická 1763, 688 01 Uherský Brod
www.kcdpv.cz/rkcs
Liberecký kraj
Centrum vzdělanosti Libereckého kraje, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, příspěvková
organizace
Masarykova 18, 460 01 Liberec
www.cvlk.cz
Ústecký kraj
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje
Bratislavská 2166, 407 47 Varnsdorf
www.centrum-uznavani.cz
Praha
Vzdělávací institut Středočeského kraje
V Kolonii 1804, 288 02 Nymburk
www.visk.cz
Středočeský kraj
Středočeský vzdělávací institut akademie J.A.Komenského
Palackého třída 222, 288 02 Nymburk
www.sviajak.cz
Jihočeský kraj
VOŠ, SŠ, COP Sezimovo Ústí
Budějovická 421, 391 02 Sezimovo Ústí
www.copsu.cz
Plzeňský kraj a Karlovarský kraj
Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky
Sady 5. května 42, 301 14 Plzeň
www.kcvjs.cz
Pardubický kraj
Centrum celoživotního vzdělávání - zařízení pro DVPP Pardubického kraje
Sukova třída 1260, 530 02 Pardubice
www.ccvpardubice.cz
Královéhradecký kraj
Školské zařízení pro DVPP Královéhradeckého kraje
Štefánikova 566, 500 11 Hradec Králové
www.cvkhk.cz
Kraj Vysočina
Vysočina Education, školské zařízení pro DVPP a středisko služeb školám, příspěvková
organizace
Žižkova 20, Jihlava
www.vys-edu.cz
Jihomoravský kraj
Středisko služeb školám a Zařízení pro DVPP Brno
Hybešova 15, 638 00 Brno
www.sssbrno.cz
Olomoucký kraj
Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje
Rooseveltova 79, 779 00 Olomouc
www.cuok.cz
Moravskoslezský kraj
Ostravská univerzita v Ostravě
Dvořákova 7, Ostrava
projekty.osu.cz/kurikulum



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .