Objem dosavadní pomoci konzultačních center školám se liší podle velikosti krajů, respektive počtu odborných škol v krajích, i podle toho, kdy centra vznikla (jako poslední vzniklo v říjnu 2010 zlínské centrum, ústecké a liberecké bylo zřízeno v květnu 2010). Nejvíce konzultací za rok 2010 poskytla centra v Moravskoslezském kraji a v Praze, kde také uspořádali nejvíce seminářů. Přes 20 seminářů uspořádalo ještě RKC Královéhradeckého a Jihomoravského kraje. Nejvíce lidí proškolilo za minulý rok pražské centrum (přes 760), následováno jihomoravským a královéhradeckým centrem.
| Rok 2010 | Počet lidí proškolených na | Počet akcí | Celkem proškolených lidí | Počet škol* | ||
| RKC/ typ akce | konzultaci | semináři | konzultace | semináře | ||
| Praha | 66 | 701 | 66 | 32 | 767 | 140 | 
| Olomoucký kraj | 45 | 245 | 45 | 16 | 290 | 79 | 
| Plzeňský kraj | 30 | 301 | 30 | 15 | 331 | 51 | 
| Karlovarský kraj | 6 | 123 | 6 | 8 | 129 | 32 | 
| Kraj Vysočina | 27 | 134 | 27 | 13 | 161 | 60 | 
| Jihočeský kraj | 30 | 216 | 30 | 15 | 246 | 73 | 
| Královéhradecký kraj | 28 | 349 | 24 | 22 | 377 | 70 | 
| Jihomoravský kraj | 42 | 363 | 20 | 21 | 405 | 105 | 
| Pardubický kraj | 23 | 301 | 23 | 12 | 324 | 60 | 
| Zlínský kraj | 3 | 86 | 3 | 5 | 89 | 64 | 
| Ústecký kraj | 8 | 101 | 4 | 5 | 109 | 93 | 
| Liberecký kraj | 10 | 150 | 9 | 9 | 160 | 42 | 
| Středočeský kraj | 34 | 296 | 34 | 15 | 330 | 122 | 
| Moravskoslezský kraj | 73 | 206 | 73 | 10 | 279 | 115 | 
| celkem | 425 | 3572 | 394 | 198 | 3997 | 1106 | 
Pozn.: *Počet středních škol v červnu 2010 - bez SŠ vyučujících pouze obory gymnázium
Program vzdělávacích akcí RKC
duben
4.4. Klima třídy, motivace a lepší výsledky žáků na SŠ – RKC Praha
5.4. Nové metody v práci učitele SOŠ – 2 – RKC Praha
6.4. Aktivizační metody ve výuce (vychází z programu RWCT – Čtením a psaním ke kritickému myšlení) – RKC Středočeského kraje
6.4. Finanční gramotnost – úlohy a metodiky v ŠVP - RKC Ústeckého kraje
6.4. Zařazení ŠVP do služeb pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - RKC Ústeckého kraje
7.4. Hodnocení ŠVP s RVP z pohledu ČŠI – RKC Praha
11.4. Právní aspekty spolupráce škol se sociálními partnery při odborných stážích žáků - RKC Středočeského kraje
12.4. Nové metody práce učitele na SOŠ – RKC Královéhradeckého kraje
12.4. Právní vědomí - RKC Ústeckého kraje
13.4. Jarní setkání lektorů RKC Středočeský kraj a RKC Praha
14.4. Jak předcházet chybám při tvorbě, realizaci a inovaci ŠVP – RKC Praha
14.4. Využití výukového programu na odborné exkurzi v botanické zahradě - RKC Královéhradeckého kraje
18.4. Exkurze na odborné pracoviště ŠKODA AUTO, a. s. - RKC Královéhradeckého kraje
19.4. Psychologie morálky a její aplikace při výchově žáků na SOŠ - RKC Jihomoravského kraje
21.4. Mathematica - základy práce s programovým systémem – RKC Vysočina
21.4. Kázeň ve třídě a autorita učitele – RKC Vysočina
28.4. Odpady a co s nimi?, workshop k průřezovému tématu Člověk a životní prostředí spojený s exkurzí do spalovny odpadů – RKC Jihomoravského kraje
29.4. Evaluace a hodnocení v procesu tvorby a realizace ŠVP – RKC Praha
Další akce v dubnu:
- Problematika mezipředmětových vazeb v ŠVP v odborných strojírenských a elektrotechnických předmětech na SOŠ - RKC Moravskoslezského kraje
- Využití multimediálních prostředků ve výuce na SOŠ – RKC Moravskoslezského kraje
- Odborné stáže ve firmách (restaurační zařízení) – RKC Vysočina
květen
2.5.CAD ve ŠVP na středních odborných školách – RKC Moravskoslezského kraje.
5.5. Exkurze na odborném pracovišti. Tulipány - 5.5. - RKC Královéhradeckého kraje
5.5. Rozvoj kompetencí k učení u žáků SOŠ a SOU / Učme žáky učit se a myslet – RKC Praha
6.5. Tvorba a realizace ŠVP pro obory vzdělání kategorie E – RKC Praha
11.5. Moderní elektronika v ŠVP a v praxi – RKC Ústeckého kraje
17.5.1. Hodnocení souladu ŠVP s RVP z pohledu ČŠI – RKC Středočeského kraje
18.5. Exkurze na odborném pracovišti. Rododendrony v Průhonických sbírkách -RKC Královéhradeckého kraje
20.5. Hodnocení gramotností z pohledu ČŠI – RKC Jihomoravského kraje
Další akce v květnu:
- Tvůrčí a týmová práce v ekonomice - RKC Vysočina
- Odborné stáže ve zdravotnickém zařízení - RKC Vysočina
Červen
3.6. Exkurze na odborném pracovišti. Nové trendy v pěstování trvalek, VÚKOZ Průhonice - RKC Královéhradeckého kraje
15.6. Tým a týmová spolupráce v prostředí SOŠ a SOU – RKC Praha
Další akce v červnu:
- Tvorba a realizace ŠVP pro nadstavbová studia - RKC Praha
- Kulatý stůl se sociálními partnery (workshop) – RKC Ústeckého kraje
- Podpora spolupráce se sociálními partnery - exkurze do významných firem regionu – RKC – RKC Jihomoravského kraje
- Oborový seminář pro SOŠ a SOU se zaměřením na zahradnictví, krajinářství, ochranu a tvorbu životního prostředí, zemědělství a agroturistiku – RKC Praha
- Kulatý stůl k problematice sociálního partnerství v návaznosti na konferenci k projektu Kurikulum S - RKC Moravskoslezského kraje
Termíny konání akcí budou upřesněny – více informací na webových stránkách projektu a konzultačních center.



 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .