Tisková zpráva, 20. října 2009
 Celý
projekt, na který přispívá Evropský sociální fond, je zaměřen na podporu středních odborných škol při tvorbě a
zavádění školních vzdělávacích programů. Činnost projektu zahrnuje poradenství pro pedagogy, výměnu zkušeností mezi
školami a podporu spolupráce škol a sociálních partnerů.
Celý
projekt, na který přispívá Evropský sociální fond, je zaměřen na podporu středních odborných škol při tvorbě a
zavádění školních vzdělávacích programů. Činnost projektu zahrnuje poradenství pro pedagogy, výměnu zkušeností mezi
školami a podporu spolupráce škol a sociálních partnerů.
Pomoc při řešení konkrétních problémů
Na konzultační centra se mohou obracet ředitelé škol, koordinátoři školních vzdělávacích programů, jednotliví učitelé i celé kolektivy. Dostane se jim pomoci formou individuálních konzultací buď v centru, nebo přímo ve škole. Kromě konzultací budou centra pořádat porady lektorů a konzultantů a workshopy pro učitele k tématům kurikulární reformy.
Každé centrum si vytvoří vlastní webové stránky, na nichž bude prezentovat svou činnost. Do konce roku 2009 uspořádají centra průzkum potřeb odborných škol v jednotlivých krajích. Tím způsobem zjistí, jaké problémy školy řeší a v jakých oblastech by potřebovaly nejvíc pomoci.
Nově ustavená konzultační centra vznikla na základě výběrového řízení. Do konce tohoto roku proběhne ještě 2. kolo, na jehož základě budou zřízena další centra ve Zlínském, Ústeckém a Libereckém kraji. Do doby, než vzniknou, mohou školy z těchto krajů požádat o pomoc jiné regionální konzultační centrum.
Kontakty na jednotlivá konzultační centra včetně kontaktních osob jsou na webu projektu www.kurikulum.nuov.cz. Zároveň tu jsou k dispozici všechny podstatné informace o projektu a také časté dotazy ze škol na tvorbu školních vzdělávacích programů a odpovědi na ně.
* Kurikulum S je tříletý národní projekt, který realizuje MŠMT ve spolupráci s NÚOV jako partnerem a který navazuje na projekt Pilot S (2005-2008). Projekt Kurikulum S je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu ČR.



 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .