Zkušenosti z výuky
- Strategie vzdělávání ve vybrané vzdělávací oblasti (vyučovacím předmětu) – všeobecně vzdělávací i odborné, aplikace průřezových témat do výuky, rozvoj klíčových kompetencí žáků, metody a organizační formy výuky, zaměření výuky na výsledky vzdělávání atp.
- Popis modelové vyučovací hodiny
- Motivace žáků
- Způsoby hodnocení žáků
- Práce s vybranými typy žáků (žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, nadaní žáci, cizinci)
- Vzdělávání dospělých podle ŠVP
Projektové vyučování a žákovské projekty
(zaměření žákovských projektů, zařazování do výuky, přínos projektů, popis vybraného projektu a postupu jeho řešení)
Školní vzdělávací programy
- Jak přistupujeme ke zpracování ŠVP (jak řešíme paralelní tvorbu ŠVP pro více oborů, pro různé formy vzdělávání, kategorie žáků)
- Úloha ředitele školy při tvorbě školních vzdělávacích programů
- Práce koordinátora (a vedoucího týmu) při tvorbě a realizaci ŠVP
- Jak zapojit učitele do zpracování a evaluace ŠVP
- Evaluace ŠVP (cíl a výsledky evaluace, používané metody a postupy)
- Vliv trhu práce a kvalifikací na zpracování ŠVP
- Představujeme náš ŠVP (čím je náš ŠVP zajímavý – jiný než byly učební dokumenty, jak odráží specifika školy, koncepce ŠVP pro různé formy vzdělávání, vliv osobnostních charakteristik žáků na zpracování ŠVP, využití vzdělávacích modulů ve ŠVP )
Klima školy, sebehodnocení školy a školní vzdělávací programy
- Motivování pedagogických pracovníků
- Využití sebehodnocení školy pro … (tvorbu a inovaci ŠVP, zlepšování klimatu ve škole, rozvoj spolupráce se sociálními partnery, otevření školy veřejnosti)
- Vybrané výchovné otázky a jejich řešení
Sociální partnerství
- Spolupráce se sociálními partnery z řad zaměstnavatelů a vysokých škol při tvorbě a realizaci ŠVP (i z pohledu sociálních partnerů, diagnostikování a analýza nároků praxe při sestavování ŠVP, zapojení sociálních partnerů do výuky a hodnocení výsledků…), spolupráce s rodiči, zřizovatelem, komunitou.