Zkušenosti z výuky
- Strategie vzdělávání ve vybrané vzdělávací oblasti (vyučovacím předmětu) – všeobecně vzdělávací i odborné, aplikace průřezových témat do výuky, rozvoj klíčových kompetencí žáků, metody a organizační formy výuky, zaměření výuky na výsledky vzdělávání atp.
- Popis modelové vyučovací hodiny
- Motivace žáků
- Způsoby hodnocení žáků
- Práce s vybranými typy žáků (žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, nadaní žáci, cizinci)
- Vzdělávání dospělých podle ŠVP
Projektové vyučování a žákovské projekty
(zaměření žákovských projektů, zařazování do výuky, přínos projektů, popis vybraného projektu a postupu jeho řešení)
Školní vzdělávací programy
- Jak přistupujeme ke zpracování ŠVP (jak řešíme paralelní tvorbu ŠVP pro více oborů, pro různé formy vzdělávání, kategorie žáků)
- Úloha ředitele školy při tvorbě školních vzdělávacích programů
- Práce koordinátora (a vedoucího týmu) při tvorbě a realizaci ŠVP
- Jak zapojit učitele do zpracování a evaluace ŠVP
- Evaluace ŠVP (cíl a výsledky evaluace, používané metody a postupy)
- Vliv trhu práce a kvalifikací na zpracování ŠVP
- Představujeme náš ŠVP (čím je náš ŠVP zajímavý – jiný než byly učební dokumenty, jak odráží specifika školy, koncepce ŠVP pro různé formy vzdělávání, vliv osobnostních charakteristik žáků na zpracování ŠVP, využití vzdělávacích modulů ve ŠVP )
Klima školy, sebehodnocení školy a školní vzdělávací programy
- Motivování pedagogických pracovníků
- Využití sebehodnocení školy pro … (tvorbu a inovaci ŠVP, zlepšování klimatu ve škole, rozvoj spolupráce se sociálními partnery, otevření školy veřejnosti)
- Vybrané výchovné otázky a jejich řešení
Sociální partnerství
- Spolupráce se sociálními partnery z řad zaměstnavatelů a vysokých škol při tvorbě a realizaci ŠVP (i z pohledu sociálních partnerů, diagnostikování a analýza nároků praxe při sestavování ŠVP, zapojení sociálních partnerů do výuky a hodnocení výsledků…), spolupráce s rodiči, zřizovatelem, komunitou.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .