Náplní schůzky bylo
nejprve hodnocení práce projektu s pilotními školami a plány na společnou spolupráci v nejbližším období.
Následoval blok věnovaný maturitní zkoušce, ve kterém poskytli garanti osmi oborů vzdělávání informace o zahájení
pilotáže profilové maturitní zkoušky ve svých oborech. Náměstek ústřední školní inspektorky České školní inspekce
PaedDr. Jaroslav Müllner poté představil způsoby evaluace školních vzdělávacích programů Českou školní inspekcí.
V druhé půlce porady přinesl zástupcům škol Ing. Miloš Rathouský, ředitel Odboru středního a vyššího odborného vzdělání MŠMT, nové informace z ministerstva. Porada skončila představením činnosti regionálních konzultačních center za uplynulé období.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .