 Při setkání si
účastníci vyměnili své zkušenosti z práce se školami v regionech a zhodnotili motivaci škol
k využívání nabídky konzultačních center. Zástupci vedení projektu zhodnotili dosavadní činnost jednotlivých
konzultačních center za minulé období od října 2009 do konce ledna 2010 a informovali přítomné o dalším postupu
řešení projektu a jeho plánovaných výstupech.
Při setkání si
účastníci vyměnili své zkušenosti z práce se školami v regionech a zhodnotili motivaci škol
k využívání nabídky konzultačních center. Zástupci vedení projektu zhodnotili dosavadní činnost jednotlivých
konzultačních center za minulé období od října 2009 do konce ledna 2010 a informovali přítomné o dalším postupu
řešení projektu a jeho plánovaných výstupech.
Zástupci center se také dozvěděli o dalším projektu řešeném v Národním ústavu odborného vzdělávání, konkrétně o projektu Cesta ke kvalitě. Na programu porady bylo dále začleňování finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů a poté představil náměstek ústřední školní inspektorky České školní inspekce PaedDr. Jaroslav Müllner způsoby evaluace školních vzdělávacích programů Českou školní inspekcí. Tato oblast je odbornými školami často vnímána jako problematická, proto se budeme evaluaci ŠVP Českou školní inspekcí na našem webu dále věnovat.
V závěru porady představila dosavadní hlavní manažerka projektu PhDr. Jana Kašparová svou nástupkyni Ing. Taťánu Vencovskou, která do své nové funkce nastoupí 1. března 2010.



 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .