Na konferenci vystoupili vedle představitelů projektu, kteří prezentovali výsledky šetření na vybraných odborných školách na téma sociální partnerství, také zástupci odborných škol a sociálních partnerů a ministerstva školství a NÚOV.
Z konference bude vydán sborník příspěvků a její výstupy budou blíže představeny v připravovaném čísle zpravodaje projektu.
Prezentace příspěvků přednesených na konferenci:
Evropská dimenze odborného vzdělávání - Ing. Jitka Pohanková, náměstkyně ředitele NÚOV prezentace 1 (1,26 MB)
Rozvoj spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery - výsledky výzkumného šetření:
Doc. RNDr. Pavel Petrovič, CSc. prezentace 2
(173,03 KB)
Ing. Bc. Jana Trhlíková prezentace 3 (910,00
KB)
RNDr. Robert Gamba prezentace 4 (541,65
KB)
Sociální partnerství SUPŠ sklářské - MgA. Martin Hlubuček prezentace 5 (14,68 MB)
Odborný výcvik ve firmách - Bohumír Sobotka prezentace 65,57 MB)
Spolupráce se sociálními partnery a tvorba školních vzdělávacích programů - Bc. Mgr. Michal Šedivka prezentace 7 (11,14 MB)
Spolupráce Podorlického sdružení zaměstnavatelů se střední školou v Dobrušce - Ing. Vladimír Voborník prezentace 8 (3,75 MB)
Podpora sociálního partnerství v kraji Vysočina - Mgr. Roman Křivánek prezentace 9 (254,50 KB)
Spolupráce Střední školy stavební Jihlava se sociálními partnery - PhDr. Pavel Toman prezentace 10 (465,00 KB)
Spolupráce hotelové školy a České barmanské asociace - Aleš Svojanovský prezentace 11 (2,63 MB)
Aktuální bariéry sociálního partnerství škol a zaměstnavatelů - Ing. Miloš Rathouský prezentace 12 (502,00 KB)
Projekt Řemeslo žije - PhDr. Karel Fryč prezentace 13 (1,52 MB)
Počátky spolupráce ze společností Gerresheimer - Mgr. Zdeňka Buršíková prezentace 14 (15,12 MB)
Zkušenosti ze zahraničních stáží studentů OA a SZdŠ Blansko - Mgr. Libor Mašát (a studenti) prezentace 15 (482,50 KB)
Spolupráce SŠ informatiky a spojů s VUT Brno - Ing. Jiří Dlapal prezentace 16 (203,50 KB)
Současné požadavky praxe na absolventy oborů čalouník a truhlář - Ing. Helena Prokopová prezentace 17 (6,17 MB)
Spolupráce VOŠON a SPŠ oděvní se sociálními partnery - Ing. Marta Chvojková
prezentace 18 (17,18 MB)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .