Seminář byl určen pro
pedagogické pracovníky ve středním školství, především pro učitele a koordinátory ŠVP, kteří chtějí získat nebo
si doplnit znalosti plánování a hodnocení výstupů vzdělávání. Cílem semináře bylo, aby účastníci
rozšířili své znalosti jak projektovat ověřování a hodnocení výstupů vzdělávacích programů a vyměnili si své
zkušenosti s tím, co se jim osvědčuje, ale i seznámili druhé s problémy, na které při plánování výstupů
narážejí.
Obsah semináře:
1. Jak jsme postupovali při plánování výstupů vzdělávání v ŠVP v naší škole - sdílení zkušeností účastníků.
2. Stanovování výstupů, volba způsobů ověřování a nástrojů hodnocení včetně stanovení kritérií – práce s konkrétními příklady.
Práce v semináři proběhla formou diskuse s využitím zkušeností účastníků a workshopu, ve kterém budou postupně pracovat dvojice, jednotlivci, skupinky.
Seminář vedla PhDr. Jiřina Novotná, odborná pracovnice Národního ústavu odborného vzdělávání. Seminář byl realizován v rámci projektu Kurikulum S, vzdělávací akce je akreditována MŠMT.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .