Název školy | Adresa | Webové stránky |
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště obchodní | Jánská 22, BRNO | www.obchodskola.cz |
Integrovaná střední škola automobilní | Křižíkova 15, BRNO | www.issabrno.cz |
Střední průmyslová škola chemická | Vranovská 65, BRNO HUSOVICE | www.spschbr.cz |
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy | Zvolenovská 537, HLUBOKÁ nad VLTAVOU | www.sosehl.cz |
Česká zemědělská akademie v Humpolci, Střední škola | Školní 764, HUMPOLEC | www.cza-hu.cz |
Střední škola průmyslová strojnická, technická a Vyšší odborná škola Chrudim | Čáslavská 973, CHRUDIM | www.sspst-chrudim.cz |
Střední škola řemesel a služeb Jablonec nad Nisou | Smetanova 66, JABLONEC nad NISOU | www.sosjbc.cz |
Integrovaná střední škola Klatovy | Voříškova 823, KLATOVY | www.klatovynet.cz/isskt/ |
Střední škola hotelová a služeb Kroměříž | Na Lindovce 1463/1, KROMĚŘÍŽ | www.hskm.cz |
Vyšší odborná škola stavební a Střední průmyslová škola stavební arch. J. Letzela | Pražská 931, NÁCHOD | www.voss-na.cz |
Střední škola polytechnická | Rooseveltova 79, OLOMOUC | www.ssprool.cz |
Střední zahradnická škola | Žákovská 20-22/208, HULVÁKY OSTRAVA | www.szas-ostrava.cz |
Střední průmyslová škola chemická akad.Heyrovského a Gymnázium | Středoškolská 2854/1, OSTRAVA ZÁBŘEH | www.chemgym.cz |
Obchodní akademie Pelhřimov | Jirsíkova 875, PELHŘIMOV | www.oa-pe.cz |
Střední odborné učiliště elektotechnické v Plzni | Vejprnická 56, PLZEŇ | www.souepl.cz |
Hotelová škola, Vyšší odborná škola hotelnictví a turismu a Jazyková škola s právem jazykové zkoušky | Komenského 156/3, PODĚBRADY | www.hsvos.cz |
Integrovaná střední škola hotelového provozu a služeb Příbram | GEN. R. Tesaříká 114, PŘÍBRAM | www.iss.pb.cz |
Vyšší odborná škola, Střední škola, Centrum odborné přípravy | Budějovická 421, SEZIMOVO ÚSTÍ | www.copsu.cz |
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov | Jednoty 1620, SOKOLOV | www.isste.cz |
Střední odborná škola Stříbro | Benešova 508, STŘÍBRO | www.sosstribro.cz |
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Šumperk | Gen. Krátkého 1, ŠUMPERK | www.vsps-su.cz |
Obchodní akademie, Hotelová škola a Střední odborná škola, Turnov | Zborovská 519, TURNOV | www.oahs.cz |
Střední uměleckoprůmyslová a Vyšší odborná škola Turnov | Skálova 373, TURNOV | www.sups.info |
Střední odborná škola automobilní a Střední odborné učiliště automobilní | Dukla 313, ÚSTÍ nad ORLICÍ | www.skola-auto.cz |
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Varnsdorf | Mariánská 1100, VARNSDORF | www.vosvdf.cz |
Obchodní akademie Vlašim | V sadě 1565, VLAŠIM | www.vlasimoa.cz |
Střední průmyslová škola polytechnická - Centrum odborné přípravy Zlín | Nad Ovčírnou 2528, ZLÍN | www.spspzlin.cz |
Novinky
Koučování nabídlo lektorům příležitost k zamyšlení a řešení problémů
Účastníci koučování se dobře zorientovali v pěti tematických modulech a dokázali si vybrat témata týkající se jednotlivých modulů. Velmi důležité bylo vytvoření důvěry mezi koučem a účastníky koučování. Zaručení diskrétnosti mělo vliv na výběr témat a otevřenost účastníků. Koučování nabídlo příležitost k zamyšlení a řešení problémů. Účastníci ocenili možnost vyzkoušet si všechny nabízené formy koučování, resp. skupinovou, individuální a koučink přes Skype.
HODNOCENÍ KVALITY ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ – PŘÍKLADY Z EVROPSKÝCH ZEMÍ
Publikace čtenáře seznámí s nástrojem EQAVET, který patří do skupiny iniciativ Evropské komise, které mají několik společných cílů – zvýšení atraktivity odborného vzdělávání, podporu celoživotního učení a zvyšování mobilit žáků, studentů a pracujících. EQAVET dbá na to, aby v jednotlivých zemích byla budována „kultura“ kvality. Tedy na to, aby na systémové úrovni, i na úrovni poskytovatelů odborného vzdělávání bylo na zajišťování kvality myšleno.
Obhajoba maturitní práce – příručka pro žáky a učitele SOŠ
Příručka se skládá ze dvou samostatných celků určených, jak je z názvu publikace patrné, pro dvě různé cílové skupiny. První a zároveň obsáhlejší část je určena pro žáky středních odborných škol, kteří v ní najdou tipy, návody a rady, jak úspěšně obhájit maturitní práci. Cílové skupině mladých je přizpůsobena i struktura textu, použitý jazyk i způsob zpracování.
V létě proběhne poslední rozesílka publikací
V průběhu léta všem odborným školám a učilištím pošleme publikace CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování, Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU a CD Profilová maturitní zkouška v odborných školách.
CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu. Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Prezentace výstupů projektu na workshopu partnerství TTnet
Projekt Kurikulum S a jeho výstupy byly prezentovány na workshopu partnerství TT net ČR, který se uskutečnil ve dnech 18.–19. dubna 2012 na zámku v Kostelci nad Černými Lesy. Tématem jarního workshopu bylo "Přispívají měnící se požadavky na kvalifikaci vzdělavatelů v odborném vzdělávání ke zvýšení kvality tohoto vzdělávání". Setkání partnerství TTnet ČR proběhlo za finanční podpory MŠMT ČR.
Modulární projektování školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility žáků v rámci systému ECVET .