Do rozhovorů byli vybráni zaměstnavatelé, kteří spolupracují s odbornými školami, tj. např. přijímají studenty na odbornou praxi, spolupracují se školami při tvorbě ŠVP nebo přímo zaměstnávají absolventy odborných škol. „Vybírali jsme zaměstnavatele různého typu a různé velikost, dbali jsme také na oborovou a regionální pestrost. Mezi vybranými firmami najdeme např. Grandhotel Pupp v Karlových Varech, Slovácké strojírny v Uherském Brodě nebo zemědělské družstvo Zemspol v Českém Meziříčí,“ říká koordinátorka projektu Lenka Chvátalová. Rozhovory navazují na výzkum realizovaný v loňském roce, který mapoval sociální partnerství z pohledu zástupců škol.
Zkušenosti 15-20 zaměstnavatelů budou ve formě příkladů dobré praxe zveřejněny počátkem příštího roku. Čtenáři v nich najdou doporučení a tipy na úspěšné partnerství zaměstnavatelů s odbornými školami.
Jedním z dotazovaných zaměstnavatelů byly Slovácké strojírny, a.s. z Uherského Brodu, které spolupracují mj. s místní Střední průmyslovou školou a Obchodní akademií.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .