Spolupráce se sociálními partnery je založena v první řadě na spolupráci při zajišťování odborného výcviku, který je zajišťován u smluvních partnerů (výuka probíhá u firem v cyklu ob týden). Část žáků se připravuje pod vedením učitelů odborného výcviku ve dvou školních jídelnách, které naše škola provozuje, ostatní žáci konají odborný výcvik pro vedením instruktorů na smluvních pracovištích u malých firem, velmi často v blízkosti bydliště žáků.
Spolupráci se sociálními partnery práce na ŠVP nijak výrazně neovlivnila, při tvorbě ŠVP byli naši partneři pasivní, omezili se pouze na připomínkování dokumentů, které škola připravila. Naši partneři význam ŠVP nepochopili.
Při diskusích se sociálními partnery o budoucnosti učňovského školství se problematika obsahu a forem vzdělávání dostává do pozadí, protože daleko podstatnější záležitosti odborného školství nejsou vůbec řešeny.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .