Evropský rámec kvalifikací využijí uchazeči o práci i studium doma i
v zahraničí. Jeho smyslem je, aby kvalifikace v Evropě byly srozumitelné. Dosažená úroveň kvalifikace
v dané zemi může být prostřednictvím EQF přenesena do jakékoli jiné evropské země, kde zaměstnavatelé bez
problému zjistí, co uchazeč umí, zná a jakou práci zvládne. Evropský rámec kvalifikací je totiž založen na
výsledcích učení, tedy tom, co absolvent doopravdy umí a zná. EQF také významně podporuje celoživotní ho
učení – není důležité jen to, co se naučíme ve škole, ale i všechno další v průběhu praxe i života. Do úrovní
EQF jsou přitom „započítány“ další kvalifikace, které člověk získá z různých kurzů, seminářů, pokud absolvuje
standardizovanou zkoušku s celostátní platností.
Zavádění společného rámce kvalifikací účastníci seminářů jednoznačně vítají a považují za velký přínos. Ředitel Vzdělávacího institutu Středočeského kraje (VISK) Mgr. Jiří Holý na semináři v Praze upozornil, že se zavedením společného evropského rámce kvalifikací vyřeší např. problém absolventů vyšších odborných škol, kteří při cestě za prací nebo dalším studiem do zahraničí nyní obtížně vysvětlují, na jaké úrovni je jejich kvalifikace. Stejně tak je podle ředitele VISK v současné době složité pro úřady či magistráty vyřizování žádostí o nostrifikaci osvědčení či vysvědčení ze zahraničí, u nichž často nevědí, do jaké úrovně mají požadované kvalifikace přiřadit. V tom jim pomůže společný rámec kvalifikací.
Od roku 2012 bude totiž odkaz na
příslušnou úroveň EQF uveden na všech oficiálních dokumentech, osvědčeních či vysvědčeních. Oficiální dokumenty
získané před rokem 2012 bude možné získat i zpětně prostřednictvím dokumentů Europassu. Odkaz na úroveň EQF budou
v budoucnu obsahovat tři dokumenty Europassu - životopis, dodatek k osvědčení a dodatek k diplomu.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .