Workshop byl součástí 6. ročníku veletrhu studentských firem působících na VOŠ a SPŠ Šumperk, se kterými má tato
škola bohaté zkušenosti. Na programu worshopu se podílela také Střední škola polytechnická Olomouc, která
prezentovala prostřednictvím ředitele školy také svoje zkušenosti v oblasti vedení studenských firem a spolupráce se
sociálními partnery a představila své dvě konkrétní studentské firmy. Lektoři z pořádajícich škol, zástupci několika
škol Olomouckého kraje, žáci a konzultanti těchto studentských firem si vyměnili zkušenosti s touto netradiční
formou výuky. Přítomni byli i novináři České televize, která odvysílala krátkou reportáž v regionálním
zpravodajství.
Workshop o sociálním partnerství v Olomouckém kraji
Ve středu 20. dubna 2011 se na VOŠ a SPŠ Šumperk konal worshop pořádaný RKC Olomouckého kraje na téma "Spolupráce učitele, žáka a sociálního partnera při získávání odborných kompetencí".



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .