„Sociální partneři se podíleli na tvorbě ŠVP hlavně při tvorbě profilu absolventa. Tam byla jejich spoluúčast nezastupitelná. Mezi sociální partnery školy patří několik desítek právnických a fyzických osob, s nimiž škola spolupracuje nejen v rámci odborné praxe, ale i rámci své doplňkové činnosti. Vzhledem k velkému počtu dotčených partnerů bylo nutné zvolit užší výběr. Za klíčové partnery byli vybráni ti, kteří patří k dlouhodobým a regionálně nejdostupnějším.
Praxe žáků obchodní akademie bohužel stále méně často probíhají v institucích finančních, kde mají zaměstnavatelé obavy z toho, že by tak žáci získali přístup k citlivým údajům, s nimiž by museli pracovat.
Zatím marně hledáme možnosti pro zahraniční praxe studentů Obchodní akademie. Daří se to pouze ojediněle ve spolupráci s cestovními kancelářemi, kdy studenti OA s orientací na cestovní ruch absolvují praxi jako delegáti cestovní kanceláře rovněž v zahraničí. Hlavním problémem je zde finanční zajištění praxí v zemích EU.
Zatímco v německé části Euroregionu Nisa si naše škola vydobyla své místo na slunci a těší se poměrně slušné popularitě, zájem českých sociálních partnerů i českých orgánů o tuto formu přeshraniční spolupráce je velice vlažný.
Jsme místním centrem celoživotního vzdělávání Centra vzdělanosti Libereckého kraje a zakladatelé Vzdělávacího centra Turnov, se kterými se prohlubuje spolupráce na dalším vzdělávání dospělých. Výčty odborných kompetencí a výsledky vzdělávání se promítají i do tvorby odborných a rekvalifikačních kurzů celoživotního vzdělávání. Škola se nově stala akreditovaným pracovištěm MMR pro ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání Národní soustavy kvalifikací pro 13 dílčích kvalifikací z oblasti gastronomie a cestovního ruchu.“



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .