 Jednotlivá konzultační centra
představila svou dosavadní téměř roční práci pomocí prezentací. Své kolegy seznámili zástupci center s tím,
jakým způsobem oslovovali na počátku své činnosti odborné školy v kraji, a s formami publicity svého RKC.
Spolupracovníky informovali také o tom, kolik akcí a jaké pro zástupce škol dosud  uspořádali, jaký je o ně
zájem, jaká účast a jaký používají způsob hodnocení těchto akcí ze strany jejich účastníků.
Jednotlivá konzultační centra
představila svou dosavadní téměř roční práci pomocí prezentací. Své kolegy seznámili zástupci center s tím,
jakým způsobem oslovovali na počátku své činnosti odborné školy v kraji, a s formami publicity svého RKC.
Spolupracovníky informovali také o tom, kolik akcí a jaké pro zástupce škol dosud  uspořádali, jaký je o ně
zájem, jaká účast a jaký používají způsob hodnocení těchto akcí ze strany jejich účastníků.
Ve svých prezentacích se představitelé center věnovali také problémům, na které narážejí při své pomoci školám, jako je např. nezájem učitelů nebo jejich nepochopení smyslu ŠVP. Součástí prezentací RKC byl i výčet témat vzdělávacích akcí, které zástupci škol od center očekávají, a podněty pro další činnost regionálních konzultačních center.
O celkové činnosti center za období únor až červenec 2010 informovali naopak v prezentacích zástupci NÚOV. Dohromady v konzultačních centrech proběhlo přes 250 konzultací, 81 seminářů, kterých se zúčastnilo téměř 1500 osob. Zástupci center vyslechli také podněty ke zkvalitnění činnosti a podněty pro vzdělávací aktivity RKC a byli seznámeni s výsledky šetření týkajícího se připravenosti učitelů na tvorbu ŠVP.

 



 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .