|
Každá z 8 úrovní je definována souborem deskriptorů označujících vzdělávací výsledky, které
odpovídají kvalifikacím na dané úrovni v jakémkoli systému kvalifikací.
|
|
Znalosti
|
Dovednosti
|
Kompetence
|
|
Znalosti jsou v ERK popisovány jako teoretické nebo faktické.
|
Dovednosti jsou v ERK popisovány jako kognitivní (používání logického, intuitivního
a tvůrčího myšlení) a praktické (zahrnující manuální zručnost a používání metod,
materiálů, nástrojů a přístrojů).
|
Kompetence jsou v ERK popisovány ve smyslu odpovědnosti a samostatnosti.
|
Úroveň 1
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 1
|
základní všeobecné znalosti
|
základní dovednosti požadované k provádění jednoduchých úkolů
|
pracovat nebo studovat pod přímým dohledem ve strukturovaném prostředí
|
Úroveň 2
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 2
|
základní faktické znalosti v oboru práce nebo studia
|
základní kognitivní a praktické dovednosti požadované při používání relevantních informací za
účelem plnění úkolů a řešení běžných problémů s použitím jednoduchých pravidel a nástrojů
|
pracovat nebo studovat pod dohledem s určitou mírou samostatnosti
|
Úroveň 3
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 3
|
znalosti faktů, zásad, procesů a obecných pojmů v oboru práce nebo studia
|
řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při plnění úkolů a řešení problémů
výběrem a použitím základních metod, nástrojů, materiálů a informací
|
nést odpovědnost za splnění úkolů v práci nebo ve studiu
při řešení problémů přizpůsobovat své chování okolnostem
|
Úroveň 4
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 4
|
faktické a teoretické znalosti v širokých souvislostech v oboru práce nebo studia
|
řada kognitivních a praktických dovedností požadovaných při řešení specifických problémů
v oboru práce nebo studia
|
schopnost řídit sebe samého v rámci pokynů v oblastech práce nebo studia, které jsou
obvykle předvídatelné, ale mohou se měnit
dohlížet na běžnou práci jiných osob a nést určitou odpovědnost za hodnocení a zlepšování
pracovních či vzdělávacích činností
|
Úroveň 5*
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 5
|
rozsáhlé a specializované faktické a teoretické znalosti v oboru práce nebo studia
a uvědomování si hranic těchto znalostí
|
rozsáhlá škála kognitivních a praktických dovedností požadovaných při rozvíjení tvůrčích řešení
abstraktních problémů
|
řídit a kontrolovat pracovní či vzdělávací činnosti, při nichž dochází k nepředvídatelným
změnám
posuzovat a rozvíjet své vlastní výkony a výkony ostatních
|
Úroveň 6**
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 6
|
pokročilé znalosti v oboru práce nebo studia zahrnující kritické chápání teorií a zásad
|
pokročilé dovednosti prokazující zvládnutí oboru a smysl pro inovace, jež jsou požadovány při
řešení složitých a nepředvídatelných problémů ve specializované oblasti práce nebo studia
|
řídit složité technické nebo odborné činnosti či projekty a nést odpovědnost za rozhodování
v kontextu nepředvídatelné pracovní nebo vzdělávací náplně
nést odpovědnost za řízení odborného rozvoje jednotlivců a skupin
|
Úroveň 7***
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 7
|
vysoce specializované znalosti, z nichž některé jsou v popředí znalostí v oboru práce nebo
studia, sloužící jako základ originálního myšlení nebo výzkumu
kritické uvědomování si znalostí v oboru a na rozhraní mezi různými oblastmi
|
speciální dovednosti požadované při řešení problémů ve výzkumu a/nebo při inovacích s cílem
rozvíjet nové znalosti a postupy a integrovat poznatky z různých oblastí
|
řídit a transformovat pracovní nebo vzdělávací kontexty, které jsou složité, nelze je předvídat
a vyžadují nové strategické přístupy
nést odpovědnost za přispívání k profesním znalostem a postupům a/nebo za posuzování
strategických výkonů týmů
|
Úroveň 8****
Vzdělávací výsledky odpovídající úrovni 8
|
znalosti na špičkové úrovni v oboru práce nebo studia a na rozhraní mezi obory
|
vysoce pokročilé a specializované dovednosti a techniky, včetně syntézy a hodnocení,
požadované při řešení kritických problémů ve výzkumu a/nebo inovacích a při rozšiřování
a novém definování stávajících znalostí nebo odborných postupů
|
vykazovat značnou autoritu, inovační potenciál, samostatnost a akademickou a odbornou
integritu a trvalé odhodlání přicházet s novými myšlenkami a vyvíjet nové postupy na
špičkové úrovni v oboru práce nebo studia, včetně výzkumu
|