Nezaměstnanost absolventů škol se středním a vyšším odborným vzděláním – 2012
Burdová, Jeny – Chamoutová, Daniela. Praha, NÚV 2012, 44 stran.
Celý článek Pondělí, 5. listopad 2012 | Autor: Pavla Formanová
Koučování nabídlo lektorům příležitost k zamyšlení a řešení problémů
Účastníci koučování se dobře zorientovali v pěti tematických modulech a dokázali si vybrat témata týkající se jednotlivých modulů. Velmi důležité bylo vytvoření důvěry mezi koučem a účastníky koučování. Zaručení diskrétnosti mělo vliv na výběr témat a otevřenost účastníků. Koučování nabídlo příležitost k zamyšlení a řešení problémů. Účastníci ocenili možnost vyzkoušet si všechny nabízené formy koučování, resp. skupinovou, individuální a koučink přes Skype.
Celý článek Pátek, 17. srpen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
HODNOCENÍ KVALITY ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ – PŘÍKLADY Z EVROPSKÝCH ZEMÍ
Publikace čtenáře seznámí s nástrojem EQAVET, který patří do skupiny iniciativ Evropské komise, které mají několik společných cílů – zvýšení atraktivity odborného vzdělávání, podporu celoživotního učení a zvyšování mobilit žáků, studentů a pracujících. EQAVET dbá na to, aby v jednotlivých zemích byla budována „kultura“ kvality. Tedy na to, aby na systémové úrovni, i na úrovni poskytovatelů odborného vzdělávání bylo na zajišťování kvality myšleno.
Celý článek Pátek, 17. srpen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
Jak žáci základních a středních škol vybírají svou další vzdělávací nebo pracovní kariéru
Šťastnová, Pavlína – Drahoňovská, Petra. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2012, 40 stran.
Celý článek Čtvrtek, 9. srpen 2012 | Autor: Pavla Formanová
Analýza práce a potřeb poradců v oblasti kariérového poradenství Úřadu práce ČR
Drahoňovská, Petra – Eliášková, Ivana. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2012, 38 stran.
Celý článek Čtvrtek, 9. srpen 2012 | Autor: Pavla Formanová
Obhajoba maturitní práce – příručka pro žáky a učitele SOŠ
Příručka se skládá ze dvou samostatných celků určených, jak je z názvu publikace patrné, pro dvě různé cílové skupiny. První a zároveň obsáhlejší část je určena pro žáky středních odborných škol, kteří v ní najdou tipy, návody a rady, jak úspěšně obhájit maturitní práci. Cílové skupině mladých je přizpůsobena i struktura textu, použitý jazyk i způsob zpracování.
Celý článek Úterý, 17. červenec 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
V létě proběhne poslední rozesílka publikací
V průběhu léta všem odborným školám a učilištím pošleme publikace CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování, Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU a CD Profilová maturitní zkouška v odborných školách.
Celý článek Středa, 27. červen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu. Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Celý článek Úterý, 26. červen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
Prezentace výstupů projektu na workshopu partnerství TTnet
Projekt Kurikulum S a jeho výstupy byly prezentovány na workshopu partnerství TT net ČR, který se uskutečnil ve dnech 18.–19. dubna 2012 na zámku v Kostelci nad Černými Lesy. Tématem jarního workshopu bylo "Přispívají měnící se požadavky na kvalifikaci vzdělavatelů v odborném vzdělávání ke zvýšení kvality tohoto vzdělávání". Setkání partnerství TTnet ČR proběhlo za finanční podpory MŠMT ČR.
Celý článek Úterý, 19. červen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
Modulární projektování školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility žáků v rámci systému ECVET .
Celý článek Pondělí, 4. červen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
6. číslo bulletinu "Na cestě ke kvalitě"
V šestém čísle bulletinu Na cestě ke kvalitě jsme se zamýšleli nad procesem rozvoje školy. Objevují se zamyšlení jak poznávat možnosti zkvalitňování své práce a jak tyto možnosti realizovat. V tomto čísle se zamýšlíme nad otázkou, jak udržovat rovnováhu mezi stabilitou a změnou. O své zkušenosti s tím, co je zásadní pro rozvoj školy, se podělili dva zkušení ředitelé středních škol. Oba se shodli na tom, že klíčem ke kvalitě je kvalita učitelů. K využívání nabízíme celou řadu evaluačních nástrojů, které pomáhají řediteli a učitelům při individuálním hodnocení práce i rozvoji učitelů a vedoucích pedagogických pracovníků. Některé z nich naleznete v příloze. Informujeme o multimediálním průvodci autoevaluací ve formě DVD, na kterém budou veškeré výstupy projektu Cesta ke kvalitě. Také Vám k zapůjčení nabízíme publikace, které byly v rámci projektu zakoupeny a upozorňujeme na publikace, které vznikly v rámci projektu. V závěru se dozvíte, co se nového v projektu dělo – na příklad to, jak byl projekt prodloužen. Zároveň hlavní manažer projektu vyhodnocuje jednotlivé aktivity před jeho ukončením.
Celý článek Čtvrtek, 17. květen 2012 | Autor: Jana Ostrýtová
Zaměstnavatelé požadují od zaměstnanců schopnost týmové práce, komunikaci a spolehlivost
Zatímco „tvrdé“ dovednosti (tj. odborné) jsou z pohledu zaměstnavatelů přímo úměrné typu zastávané pozice a příslušnému oboru pracovníka, „měkké“ kompetence (např. komunikační dovednosti, schopnost řešit konflikty atd.) vyžadují zaměstnavatelé univerzálně od každého zaměstnance. Za nejdůležitější kompetence přitom považují schopnost týmové práce, komunikační dovednosti, spolehlivost, loajalitu a zodpovědnost.
Celý článek Středa, 16. květen 2012 | Autor: Mgr. Lucie Šnajdrová
Program Excelence středních škol 2012
Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2012 – Excelence středních škol 2012
Celý článek Úterý, 15. květen 2012 | Autor: Ing Jaroslav Konůpek
Program Excelence středních škol 2012
Hodnocení žáků a škol podle výsledků v soutěžích v roce 2012 – Excelence středních škol 2012
Celý článek Úterý, 15. květen 2012 | Autor: Ing Jaroslav Konůpek
Platnost vysvědčení o státních zkouškách
Celý článek Úterý, 17. duben 2012 | Autor: Ing Jaroslav Konůpek