Organizace dialogu se sociálními partnery se děje na několika následujících úrovních:
- Na národní (celostátní) úrovni
- Na regionální úrovni
- Na sektorové úrovni
- Na úrovni podniků
Rámcové shrnutí odpovědnosti sociálních partnerů platné zejména v oblasti počátečního odborného vzdělávání:
Úroveň
|
Hlavní oblasti
|
celostátní
|
Spolupráce při vytváření právních norem a vládních dokumentů a vyjadřování připomínek k návrhům těchto dokumentů.
|
regionální
|
Spolupráce při vytváření strategických dokumentů na úrovni krajů a vyjadřování připomínek a doporučení k těmto dokumentům. Spoluúčast na rozhodování o optimalizaci sítě škol.
|
sektorová
|
Spolupráce na tvorbě kvalifikačních a hodnoticích standardů, na tvorbě rámcových vzdělávacích programů a na vytváření jednotných zadání pro závěrečné zkoušky.
|
podniková
|
Spolupráce podniků a firem se školami a dalšími poskytovateli vzdělávání na přípravě i na realizaci vzdělávacích programů.
|
Význam zapojení sociálních partnerů do ovlivňování cílů a obsahu odborného vzdělávání podtrhuje i to, že je sociální partnerství zmíněno jako jeden z hlavních strategických směrů v materiálu Strategie celoživotního učení ČR.