Výběr jazyka
Cz
Web není aktualizován od roku 2012

Projekt QualiVET

Projekt „QualiVET – Rozvoj kvality a zajišťování kvality v odborném vzdělávání a přípravě ve strojírenství ve vztahu k trhu práce“

 

Cíle projektu:

  • Analyzování současného stavu rozvoje kvality a zajišťování kvality v strojírenských oborech vzdělání
  • Vytvoření a uzpůsobení indikátorů kvality ve vztahu k trhu práce pro hodnocení vzdělávání v strojírenských oborech vzdělání
  • Vytvoření a ověření systému rozvoje kvality na odborných školách (mikro úroveň)
  • Přizpůsobení organizační struktury poskytovatelů odborného vzdělávání a přípravy systému rozvoje kvality
  • Poskytnutí podpůrných materiálů školám pro aplikaci systému rozvoje kvality


Hlavní výstupy projektu:

Rozvoj kvality a zajišťování kvality v systémech odborného vzdělávání a přípravy ve strojírenství ve vztahu k trhu práce Rozvoj kvality a zajišťování kvality v systémech odborného vzdělávání a přípravy ve strojírenství ve vztahu k trhu práce (948,13 KB, dostupné pouze anglicky)

Analytický studie stávající praxe zajišťování a řízení kvality ve vzdělávání ve strojírenství v České republice Německu, Nizozemí, Rakousku, Slovinsku, Španělsku a Walesu.

 

Rozvoj kvality odborného vzdělávání v Evropě; pomůcky pro poskytovatele: pokyny – indikátory – týmová spolupráce – manuál Rozvoj kvality odborného vzdělávání v Evropě; pomůcky pro poskytovatele: pokyny – indikátory – týmová spolupráce – manuál (1,78 MB)
Metodický text obsahující prvky z teorie řízení jakosti uzpůsobené prostředí odborných škol, který by měl školám pomoci v procesu rozvoje kvality. Text popisuje rámec rozvoje kvality skládající se z 28 upravitelných indikátorů a standardů kvality pro šest oblastí kvality (role učitelů, vzdělávací proces, metody výuky, obsah výuky, podmínky výuky a reflexe výuky) a koncepce týmové práce. Součástí publikace je praktická aplikace indikátorů na Profesní škole regionu Schleswig-Flensburg (Německo), případová studie ukazující týmovou spolupráci na VOŠ, SŠ, COP Sezimovo Ústí a dotazník na zjištění rozvoje práce v týmech na školách.

 

Popis projektu

Projekt probíhal v letech 2005 – 2007, na řešení se podílelo sedm států EU: Německo, Velká Británie, Španělsko, Nizozemsko, Slovinsko, Rakousko a Česká republika a byl financován

z evropského programu Leonardo da Vinci. Koordinátorem projektu byl Ústav práce a techniky (ITB) Brémské univerzity z Německa pod vedením Prof. Dr. Georga Spöttla. Projekt dále řešili odborníci z dalších institucí: Ústav pro výzkum vzdělávání v hospodářství (IBW, Rakousko), Středisko Slovinské republiky pro profesní vzdělávání (CPI, Slovinsko), Autonomní univerzita v Barceloně (UAB, Španělsko), Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV, Česká republika), Coleg Morgannwg (Velká Británie), Centrum politiky zaměstnanosti, přípravy a sociální politiky (Revice, Nizozemí) a Profesně vzdělávací ústav práce a techniky (BIAT, Německo). Stránky projektu jsou www.qualivet.info.

Pokud budete mít zájem NÚOV poskytnout zpětnou vazbu k publikacím či budete mít zájem o informace o projektu, kontaktujte prosím Ing. Stanislava Michka na adrese stanislav.michek@nuov_cz, příp. telefonicky na 274 022 413.

Nahoru