Sestavují týmy pedagogů, kteří vytvářejí vzdělávací programy pro dospělé. V každém ze 13 regionů kromě Prahy pracuje tzv. metodik. „Školy a učitelé jsou profesionály v tom, že připraví vzdělávací programy a učí, neshánějí klienty. Musí s nimi spolupracovat podniky a úřady práce, které vyhledají dospělé zájemce o doplnění kvalifikace,“ říká Vítězslav Štefl, ředitel Integrované střední školy stavební z Ústí nad Labem. Celkem 3250 lidí se proškolí v andragogice, a vzděláváním v marketingu.
Škola se stane institucí, která nezavře ve tři odpoledne, ale bude fungovat do pozdního večera. To si vyžádá změnu v myšlení společnosti – nejen budoucích žáků, ale také firem. V této souvislosti metodici volají po slevách na daních pro podniky jako po motivačním faktoru dalšího vzdělávání. Přejí si také změny ve školském zákonu, jež by další vzdělávání postavily skutečně na roveň tomu počátečnímu. Národní ústav odborného vzdělávání v Praze kvůli tomu uvedl do provozu webové stránky www.nuov.cz/ univ.