-
325 center celoživotního učení na středních a vyšších odborných školách; alespoň 80 % z nich zůstane funkční v době 5 let po ukončení projektu;
-
13 sítí škol – center celoživotního učení; reálné fungování 80 % z nich v době 5 let po ukončení projektu;
-
975 modulově zpracovaných programů dalšího vzdělávání, tj. 3 programy na 1 školu. Členění – programy na „objednávku“ zaměstnavatele, pro věkovou skupinu 50+, transformace v počátečním vzdělávání neotevíraných oborů do dalšího vzdělávání. Školy si budou volit skladbu programů podle aktuálních potřeb.
-
Rozvoj profesních kompetencí u 3250 pedagogických pracovníků (počet podpor na jednoho je 3 až 5), nejméně 2 600 certifikovaných lektorů vzdělávání dospělých.
-
Informační systém o nabídce programů DV v každém kraji, propojenost jednotlivých IS a provázání s informačním systémem DAT.
-
Rozvoj spolupráce center celoživotního učení se zaměstnavateli především na regionální úrovni - 1 950 hodnocení programů DV.
_______________________________
Za nejpodstatnější výsledek projektu považujeme proměnu SŠ v otevřené instituce aktivně naplňující koncept celoživotního učení. Tato centra sdružená v sítě budou poskytovat promyšlené spektrum oborů počátečního vzdělávání a široké spektrum dalšího vzdělávání:
-
např. různé druhy rekvalifikací, zájmového vzdělávání, dalšího odborného vzdělávání
-
různé formy dalšího vzdělávání, např. prezenční, kombinované, uznávání výsledků předchozího učení
-
DV pro různé skupiny např. nezaměstnaných či nezaměstnaností ohrožených, zaměstnanců firem, seniorů, migrantů
-
kariérové poradenství pro žáky i dospělé;
-
budou tzv. místy střetávání generací, tzn.budou poskytovat při vzdělávání i jiných příležitostech možnost pro setkávání mladé a seniorské generace.
_________________________________
Významným ale velmi obtížně měřitelným výsledkem projektu bude změna postojů mnoha učitelů zapojených (ale i nezapojených škol), krajských úřadů, podniků, organizací zaměstnavatelů i zaměstnanců a především – řady obyvatel ČR k dalšímu vzdělávání.