Do projektu se zapojilo 325 středních škol a ty nyní postupně sestavují týmy pedagogů, kteří mají zájem vytvářet vzdělávací programy pro dospělé a pak působit jako lektoři. V každém z třinácti regionů začal také pracovat metodik kraje, který bude tyto školy a jejich učitele po tři roky projektem provázet. Právě pod vedením metodiků se od prosince 2009 realizovaly první motivační semináře. Jejich cílem bylo soustředit aktivní kantory dané školy, vysvětlit jim principy a důvody nezbytné proměny jejich školy pro její budoucí prosperitu a motivovat je k práci v projektu.
Školám má projekt umožnit, aby prosperovaly i v situaci, kdy se začíná naplno projevovat úbytek počtu žáků, kdy se některé kvalifikace zřejmě trvale přesunou do oblasti dalšího vzdělávání a kdy také razantně stoupne počet seniorů. Střední školy by pak měly zajišťovat celoživotní vzdělávání odborné, ale i zájmové a občanské.