Druhá část publikace je metodickým materiálem určeným pro učitele odborných škol a obsahuje užitečné informace pro učitele o tom, jak provést žáky přípravou k obhajobě maturitní práce, jak je tuto přípravu možné včlenit do výuky a v jaké literatuře ještě mohou čerpat informace o této problematice. Učitelé jistě ocení i možnost přečíst si část publikace určenou pro žáky.
Publikace Obhajoba maturitní práce vychází v edici metodických příruček vydaných v rámci projektu Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání a tuto edici zároveň uzavírá. Navazuje přitom na již vydané příručky týkající se přípravy profilové části maturitní zkoušky, a to na souhrnnou publikaci Profilová maturitní zkouška v odborných školách, a na osm publikací věnujících se podrobně profilové maturitní zkouše v osmi oborech vzdělávání.
Publikace Obhajoba maturitní práce – příručka pro žáky a učitele SOŠ ke stažení:



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .