Náležitostmi vlastního hodnocení školy se zabývá vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy , konkrétně §8 - §10. MŠMT k ní v roce 2006 vydalo následující sdělení: Sdělení MŠMT k vlastnímu hodnocení školy č.j. 19229/2006-20 ze dne 7. srpna 2006.
Příklady dobré praxe:
- aplikace modelu CAF na odborných školách
- aplikace modelu excelence na gymnáziu
- příklady uvedené na portálu České školní inspekce
- autoevaluace základních škol
Projekty:
- Bridges across Boundaries: crossdisseminating quality development practices for schools in southern & eastern Europe
- PILOT S - Tvorba a ověřování pilotních ŠVP na vybraných středních odborných školách a středních odborných učilištích
- QualiVET - Kvalita rozvoje a zajišťování kvality v odborném vzdělávání a přípravě ve strojírenství ve vztahu k trhu práce
-
Doporučená literatura:
- Michek, Stanislav: Přístupy k řízení kvality v odborném vzdělávání. Příklady pokynů, doporučení, modelů, nástrojů, rámců a standardů kvality z vybraných zemí západní a severní Evropy. Praha, Národní ústav odborného vzdělávání, 2008. ISBN 978-80-87063-17-0.
-
Michek, Stanislav: Příručka pro sebehodnocení poskytovatelů odborného vzdělávání. NÚOV, Praha, 2006.
Publikace poskytuje základní informace o možných přístupech k vlastnímu hodnocení a systémech řízení kvality využitelných v odborném vzdělávání, nabízí také zkušenosti, které již některé naše školy v této oblasti získaly. - Starý, Karel: Autoevaluace školy. Praha, Národní ústav odborného vzdělávání 2005. 20 s. Studijní text autoevaluace školy vytvořený pro systémový projekt PILOT S - autoevaluace škol vzhledem k zavádění ŠVP.
- John MacBeath, Michael Schratz, Denis Meuret, Lars Jakobsen a kol.: Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě. Redakce českého vydání: Milan Pol. Žďár nad Sázavou, Fakta, 2006
- Vašťatková, Jana: Úvod do autoevaluace školy. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1422-8.