Projekt Kurikulum S má novou hlavní manažerku
Od března 2010 zastává pozici hlavní manažerky projektu Ing. Taťána Vencovská, která ve funkci nahradila PhDr. Janu Kašparovou a která pracuje v Národním ústavu odborného vzdělávání (NÚOV) od roku 2002. Tady mimo jiné spolupracovala jak na projektu Kurikulum S, tak na předchozím projektu Pilot S. Své myšlenky při nástupu do vedení projektu shrnuje T. Vencovská slovy: „Školy se musí naučit obracet se na konzultační centra, což usnadní zavádění kurikulární reformy do praxe“.
Porada zástupců konzultačních center
V pořadí druhá porada zástupců jedenácti konzultačních center a řídícího týmu projektu Kurikulum S proběhla v Praze 24. února 2010. Hlavní náplní schůzky byla výměna zkušeností z práce se školami, zhodnocení dosavadní činnosti center a plány projektu do dalšího období.
Výběrové řízení na 3 konzultační centra
Od ledna do počátku března 2010 bylo vypsáno výběrové řízení, jehož předmětem je výběr dodavatelů pro zřízení a zajištění činnosti tří regionálních konzultačních center v Libereckém, Ústeckém a Zlínském kraji.
Porada se zástupci pilotních škol
Dne 24. listopadu 2009 proběhla v rámci projektu Kurikulum S porada ředitelů pilotních škol zapojených do projektu. Na těchto 27 školách probíhá v rámci jedné z hlavních aktivit projektu sledování výuky podle školních vzdělávacích programů (ŠVP). Od začátku projektu šlo o druhé setkání se zástupci pilotních škol, poprvé se řídící tým se školami sešel letos v květnu.
Konzultační centra začala pomáhat školám při reformě
V říjnu 2009 zahájilo svou činnost jedenáct regionálních konzultačních center, která byla právě založena při vybraných školách a dalších vzdělávacích institucích. Konzultační centra pomáhají středním odborným školám při zpracování školních vzdělávacích programů i při jejich praktickém zavádění do výuky. O zřizování a činnost center se stará Národní ústav odborného vzdělávání v rámci projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Porada zástupců konzultačních center
Dne 22. září 2009 proběhla první porada zástupců regionálních konzultačních center a řídícího týmu projektu Kurikulum S z Národního ústavu odborného vzdělávání. Porady se zúčastnili zástupci všech 11 nově zřízených konzultačních center, která byla vybrána v 1. kole výběrového řízení a svou činnost zahájila v říjnu 2009. Konzultační centra vznikla v rámci projektu Kurikulum S a jsou hlavním nástrojem pomoci odborným školám v kurikulární reformě v jejich regionu.
Porada ředitelů pilotních škol
Dne 11. května 2009 proběhla porada ředitelů pilotních škol zúčastněných v projektu Kurikulum S. Od zahájení projektu 1. dubna 2009 šlo o první setkání vedení projektu s představiteli 27 pilotních škol, které byly všechny zapojeny již do předchozího projektu Pilot S. Porady se zúčastnili také zástupci MŠMT, České školní inspekce a pracovníci NÚOVu.
Vyšší úroveň středních škol
30.4.2009 Veřejná správa V dubnu začala realizace dvou významných celostátních projektů, které ovlivní úroveň středních odborných škol v České republice a pomohou v průběhu školské reformy. Jde o národní projekty MŠMT , které realizuje Národní ústav odborného vzdělávání , a které jsou spolufinancovány z Evropského sociálního fondu a ze státního rozpočtu ČR.
Zkušenosti pilotních škol budou sloužit ostatním
1.4.2009 Česká škola Kurikulum S je národní projekt Ministerstva školství , mládeže a tělovýchovy , jehož řešitelem je Národní ústav odborného vzdělávání . Je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Prvního dubna 2009 začal národní projekt Kurikulum S
Při tvorbě školních vzdělávacích programů a výuce podle nich mohou učitelé středních odborných škol narazit na problémy, jež dosud nikdy neřešili. Projekt Kurikulum S jim proto podává pomocnou ruku. Nabízí potřebné informace, zkušenosti pilotních škol, metodické rady i možnost konzultací. K tomu účelu bude vytvořena síť konzultačních center v regionech.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .